3 iunie 2013

O campanie socială dedicată şoferiţelor


Am scris pe blog în nenumărate rânduri despre campaniile sociale, în special cele legate de atenţia de care trebuie să dăm dovadă la volan. Îmi plac campaniile sociale, datorită faptului că pledează pentru o cauză socială reală, care implică în acest caz viaţa umană. Fie că este vorba de a nu scrie texte la volan, grija sporită pe care trebuie să o avem pe timp de noapte sau alte situaţii, atenţia la volan ar trebui să fie in permanenţă menţinută la un grad ridicat. Indiferent de subiect, ce ar mai fi nou de spus şoferilor pentru a le atrage atenţia? Ce ar mai putea fi implementat pentru a le mări atenţia şi a-i pune pe gânduri?

De data aceasta, campania se adresează publicului feminin atât de controversat când vine vorba de a conduce o maşină. Ştim cu toţii atracţia femeilor pentru cosmetică, iar aceasta nu este neglijată nici măcar la volan. De ce nu ai face asta când aştepţi la semafor? Însă, multe femei aleg să se machieze atunci când conduc, lucru care pune în pericol atât viaţa lor, cât şi a celorlaţi participanţi la trafic. Este un nou semnal de alarmă, însă dedicat şoferiţelor, deoarece poate duce la neatenţie în timpul condusului. Şi atunci, cum să le spui şoferiţelor că este periculos să se machieze la volan? Cum le-ai putea atrage atenţia, într-un mod creativ?


Agenţia de publicitate Publicis impreună cu brandul MINI Cooper din Mexic (love it!) au realizat campania "Don't make up and drive". Pornind de la ideea că există un loc anume pentru orice, campania s-a desfăşurat în unul din locurile cele mai frecventate de femei: baia publică. Astfel, dispozitivele pentru săpun au fost înlocuite cu airbag-uri care pur şi simplu explodau la un moment dat. Surpriza din toaletele publice a stârnit aşadar reacţii pe măsură. Intenţia a fost de a conştientiza populaţia feminină că o mică neatenţie poate fi fatală. Aşa că de ce ai face acest lucru, când există alte locuri şi momente pentru a-ţi reîmprospăta machiajul? 


MINI nu este singurul care doreşte să atragă atenţia şoferiţelor privind condusul prudent, VW fiind un alt brand care a lansat în trecut o campanie privind neatenţia femeilor la volan.

Ce părere aveţi de această campanie? Credeţi că mesajul va fi urmat de domnişoarele şi doamnele care conduc?

Spor la creativitate,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Disqus for Copywriteritza