1 decembrie 2012

Reclamele de Crăciun de la Orange


Azi este prima zi de decembrie, dar şi sărbătoarea noastră, a tuturor românilor. Încă de dimineaţă m-am trezit cu entuziasm şi nerăbdare, cu toate că încă sunt răcită. Simt că se apropie sărbătorile, chiar dacă nu avem încă zăpadă, săptămâna viitoare vine Moş Nicolae şi deja am început să-mi fac planuri mari pentru Crăciun: lista de cumpărături pentru mâncare, decoraţiuni şi cadouri. De abia aştept!

sursa: Pinterest

Într-o postare de anul trecut, v-am spus motivul pentru care aştept eu sărbătorile de iarnă şi Crăciunul, nu doar pentru reclamele fascinante din această perioadă, ci şi pentru atmosfera specifică care ne înconjoară. Azi o să vă scriu despre reclamele la brandul Orange, pe care cu siguranţă, toată lumea le ştie. Sunt creative, uşor de reţinut şi le recunoaştem în special după muzica din fundal, având astfel calitatea de a fi memorabile. Aşadar, reclamele la Orange ne sunt familiare şi trebuie să recunoaştem că au priză mare la public. 

Pentru că suntem în această perioadă frumoasă din an, voi analiza reclamele de Crăciun de la Orange din 2009 până în prezent.

2009

În fiecare an, brandul ştie să-şi promoveze foarte bine oferta de sărbători prin construcţia unor reclame care ne captează atenţia încă de la primele imagini. Povestea din spot este surprinsă foarte bine, astfel că până la sfârşit vom fi atenţi în a observa şi oferta de sărbători de la Orange. În reclama din 2009, a fost surprinsă una dintre amintirile cele mai plăcute pe care le avem din copilărie, şi anume datul cu sania. Astfel, reclama evocă această amintire a fiecăruia şi experienţele pe care le-am avut la săniuş: unele plăcute, când eram mai multe persoane pe o singură sanie, altele mai puţin plăcute, care se lăsau cu vânătăi şi căzături, însă în ciuda acestui lucru, făceam haz de necaz. Melodia folosită în acest spot îi aparţine Gabriellei Cilmi şi se numeşte "Warm This Winter" şi bănuiesc că brandul plăteşte an de an bani grei pentru drepturile de autor. Sloganul reclamei "cu Orange Prepay, ziua ţi se schimbă" se referă tocmai la aceste lucruri simple de care ne bucurăm iarnă de iarnă şi care ne fac sărbătorile mai frumoase.
 

2010

Reclama din 2010 este una din preferatele mele în ceea ce priveşte muzica şi în mod evident, acest lucru contribuie la eficientizarea reclamei. De asemenea, este anul în care brandul Orange a venit cu ideea de a da tipurilor de abonament nume de delfin, fluture, cangur, panteră şi pinguin, pentru a fi recunoscute mult mai uşor şi a se face o diferenţă clară între ele. Astfel, au decis să utilizeze în spot ideea creativă a unor baloane portocalii care să ia forma acestor vietăţi, existând o reclamă pentru fiecare dintre acestea. Ţin minte că melodia "Can you stop the cavalry" interpretată de Jona Lewie, mi-a fost familiară şi am fredonat-o toată iarna ba singură, ba cu colegele de cămin din acel an, reuşind să le molipsesc şi pe ele. Cu ajutorul sloganului "de sărbători, la Orange dorinţele tale prind formă", reclama arată drumul baloanelor care invadează oraşul şi casele şi mi se pare extrem de potrivit pentru abonamentele create de brand. Mie personal, sintagma "la Orange" mi se pare în plus şi îngreunează puţin din punct  de vedere auditiv sloganul, având în vedere că se observă în mod clar că reclama aparţine acestui brand. În rest, Orange a reuşit să bifeze încă un an de succes pe piaţa publicitară din acest domeniu.



2011

Ideea acelor tipuri speciale de abonament a avut continuitate şi în anii precedenţi, în 2011 realizând două reclame, fiecare având povestea ei. Îmi place faptul că în fiecare an vedem altă reclamă, altă poveste frumoasă, care ne induce spiritul sărbătorilor din timp şi ne face nerăbdători de venirea vacanţei. 
Primul spot prezintă o opţiune de grup, integrată în mediul feeric reprezentată de târgul de Crăciun. Povestea este completată din nou de acele baloane în diferite forme de delfin, panteră şi pinguin, pe care odată prinse în mână, se aprind instantaneu ca nişte luminiţe. Lenka este cea care interpretează melodia spotului "All My Bells Are Ringing" şi ţin minte că după ce văzusem reclama la TV, am căutat-o imediat pe Internet şi am descărcat-o şi cred că nu am fost singura.


Al doilea spot înfăţişează bucuria sărbătorilor de iarnă în activităţile specifice, precum datul cu sania, bulgăritul, lucruri pe care le făceam cu mare plăcere în copilărie. De data aceasta, baloanele sunt de culoare albă, ce par nişte fulgi mari de nea, iar odată ce le atingi se transformă în portocaliu, culoarea brandului Orange. Cu toate că există o poveste diferită în fiecare reclamă, aceste baloane sunt de fapt în centrul atenţiei, relevând oferta abonamentelor şi telefoanelor disponibile la Orange în această perioadă. Soundtrack-ul este unul care se înscrie în piesele preferate de Crăciun: Brenda Lee, "A Marshmallow World", reuşind să aducă un mare plus reclamei. Aşadar, an de an Orange reuşeşte să se distingă de concurenţă, prin reclame creative, recognoscibile, alegând piese cunoscute şi memorabile. Investind sume mari în publicitate, reuşesc să atragă publicul de partea lor printr-o publicitate bine gândită, câştigătoare la multe festivaluri de profil.


2012

De câteva săptămâni bune, a apărut şi reclama de acest an de la Orange, care nu m-a dezamăgit. Din contră. Cu toate că îmi este destul de greu să aleg, cred că această reclama este preferata mea de până acum. De ce? Pentru că spotul relevă cel mai bine spiritul sărbătorilor, ideea de familie, pregătirile de Crăciun şi aranjarea luminiţelor, care fac ca oraşul să prindă efectiv viaţă. Bucuria sărbătorilor este surprinsă atât în cadrul familial, cât şi în oraş, aducând zâmbetul pe buze copiilor şi adulţilor deopotrivă. Melodia din reclamă "It's Beginning To Look A Lot Like Christmas", de Johnny Mathis, îmi place mult şi ilustrează foarte bine povestea acestei reclame. Totul începe să arate din ce în ce mai mult a Crăciun, odată cu pregătirile de sezon, nu-i aşa? Şi în Cluj, oraşul e pregătit deja de sărbătoare şi aşteaptă să fie invadat de suflete şi pozat.


Mi-ar plăcea să ştiu care este reclama voastră preferată de la Orange şi aştept cu nerăbdare să-mi scrieţi asta într-un comentariu.


Spor la creativitate,

7 comentarii:

  1. Mie-mi place tare mult cea care are ca melodie de fundal Weezer-Perfect Situation. Habar n-am despre ce era, dar melodia în sine m-am cucerit. 3 zile am tot căutat, doar doar voi descoperi cui îi aparţine fundalul sonor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am gasit-o destul de usor :)

      http://www.youtube.com/watch?v=VEo2wd4EMT4

      Ștergere
  2. Mie îmi place mult de tot ultima reclamă: accentuează ideea de sărbători în familie și e minunat!


    PS: Poți să faci genul ăsta de articol și pentru reclamele de la Coca-Cola și Doncafe? :D

    Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca nu e o idee rea deloc :)

      Mersi mult!

      Ștergere
  3. http://www.youtube.com/watch?v=lG2nAWfd5Ik

    Cred că reclama asta m-a făcut să iau aminte la toate reclamele lor. La ora actuală mi se pare brandul cu cele mai bune reclame și cea mai potrivită muzică.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa e, iti impartartasesc in totalitate parerea!

      Ștergere
  4. Da pe cele vechi ale Orange-ului de pe vremea cand ii chema Dialog le pot gasi pe undeva? Mersi anticipat...

    RăspundețiȘtergere

Disqus for Copywriteritza