5 decembrie 2012

Despre cum viaţa bate filmul


"What women want" este un film din 2000, de care mereu îmi readuc aminte cu drag. O comedie romantică pe care cu siguranţă o ştiţi. Mie sincer mi-a plăcut filmul, nu neapărat pentru povestea în sine, ci pentru faptul că ne sunt înfăţişate momente din cadrul unei agenţii de publicitate.


Pentru cei care studiază în acest domeniu şi pe viitor vor să lucreze, recomand filmul pentru că foarte multe lucruri se aplică şi în viaţa reală, în cadrul unei agenţii de publicitate. Nu am neapărat o activitate de ani de zile într-o agenţie de publicitate, însă veţi vedea că am dreptate.

Pe scurt, pentru cei care nu au văzut filmul, acţiunea se petrece în Chicago, "the windy city", unde actorul principal Nick Marshall (interpretat de Mel Gibson) este director executiv de publicitate într-o agenţie şi este un alpha male veritabil. În urma unui accident, el îşi descoperă darul de a auzi gândurile femeilor şi chiar dacă la început e surprins, în final profită de acest lucru. Mai multe vă las pe voi să descoperiţi. 

Ce mi-a plăcut mie:

Cunoaşteţi produsul înainte să-l promovezi!

Cred că a fost una dintre cele mai amuzante scene din film: Gibson cu sutien, a testat nişte ciorapi de damă, şi-a făcut unghiile cu lac, s-a epilat, folosind produse aparţinând brandului Sears. Având în vedere că este bărbat, poate a părut puţin ciudat, însă este cât se poate de real! Ca şi creativ, trebuie să testezi produsul respectiv, să-i descoperi valorile, să-l înţelegi, să descoperi acea experienţă dintre consumator şi produs şi de abia apoi să scrii despre el, să-l vinzi efectiv. Indiferent de domeniul căruia îi aparţine, ia produsul respectiv în mână, dormi cu el, trezeşte-te cu el şi mai ales, obişnuieşte-te cu el. Dă-i şansa să facă parte din viaţa ta, pentru a-l descoperi pas cu pas.

Şedinţele de brainstorming

Cu toate că acţiunea pe alocuri, punea accentul mai mult pe latura romantică, cele câteva scene de advertising mi-au captat atenţia şi am prins din zbor anumite lucruri. Şedinţele de brainstorming funcţionau ca şi o completare între colegii de creaţie, semn că meseria de creativ le venea ca o mănuşă. Mi-au adus aminte de perioada în care am fost intern în vitrină şi lucrurile se petreceau la fel, ajungând la concluzia că viaţa bate filmul.


Clienţi diferiţi, abordări diferite. Mi-a plăcut sloganul realizat pentru cei de la brandul VISA: "LIFE. Keep on livin' it" şi unghiul de abordare. O viaţă ai şi trebuie să o trăieşti, mergând pe un insight real. Fiind un film bazat pe ce vor femeile şi cum gândesc ele, un bărbat a reuşit să se strecoare în mintea lor, în încercarea lui periculoasă de a le înţelege, de a intra în mediul lor, pentru a socializa. Având un client important precum Nike şi dorind promovarea pe segmentul feminin, Nick era un pion în plus în tot acest peisaj, însă a reuşit să ţină pasul din mers. Prezentarea lui în faţa clienţilor mi s-a părut memorabilă, vorbind despre ce gândeşte o femeie atunci când aleargă şi despre faptul că acel drum pe care păşeşte o primeşte de fiecare dată cu braţele deschise. Indiferent de ce se întâmplă, drumul o aşteaptă mereu acolo, în acelaşi loc, la aceeaşi oră, fiind singurul loc unde se simte în largul său, fără ca nimeni să o judece.


A fost o abordare creativă, un joc de cuvinte între viaţă, cu toate problemele şi complicaţiile ei şi sport, din care a rezultat sloganul "No games. Just Sports."

Nu este un film de nota 10, dar eu cel puţin, am rămas cu ceva în urma lui. Dacă v-am făcut cât de cât curioaşi, sper să vizionaţi filmul (pentru cei care nu au făcut-o deja) şi să-mi spuneţi părerea voastră.

Spor la creativitate,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Disqus for Copywriteritza