6 ianuarie 2013

Reclamele anului 2012


Este primul post din anul 2013 şi este un articol la care m-am gândit de ceva timp, însă acesta mi s-a părut momentul cel mai potrivit. 

Când vorbim de reclamele anului 2012, din toată lumea, îţi imaginezi o listă foartă lungă şi o decizie de ales foarte grea. Însă nu a fost aşa. În ceea ce priveşte publicitatea, reclama reprezintă comportamentul unui brand, iar reclama care reuşeşte să descrie acest lucru cel mai bine, cu seducţie, fără prea multe eforturi sau prea multe cuvinte redundante, se află cu siguranţă în topul reclamelor din anul 2012. Reclama trebuie să invite elegant consumatorul în lumea sa, să lase acea uşă mereu deschisă pentru a descoperi brandul, iar în timp să menţină publicul de partea sa, construind o relaţie puternică. Astfel, brandul va obţine din partea consumatorului credibilitate şi fidelitate. Am alcătuit un top 10 al reclamelor anului 2012, în mod subiectiv evident, însă reclamele prezentate nu sunt într-o ordine anume, pentru că mi-ar fi fost foarte greu să dau fiecăreia un calificativ în parte. Adevărul este că nu mă pot decide. Care au fost criteriile mele de selecţie? Reclamele care au spus o poveste inedită şi mi-au menţinut atenţia încă din secunda 12, ideea creativă şi originalitatea. În consecinţă, am exclus din criteriile mele brandul în sine şi notorietatea sa.


1. The Guardian - Three Little Pigs

Acest spot îmi este foarte drag, pentru că pare extrem de realist şi parcă mă invită să fac parte din acea poveste, să-mi exprim punctul de vedere. Am mai scris despre acest spot aici, unde am făcut o paralelă între jurnalismul londonez şi cel românesc, din punct de vedere publicitar.

 

2. Procter&Gamble - Thank you Mom

O reclamă cu caracter emoţional, care porneşte de la un insight real. Spotul a fost realizat pentru a promova Jocurile Olimpice de la Londra, P&G fiind partenerul oficial.



3. Canal+ - The Bear

Deşi din primele cadre nu l-am înţeles, spotul a reuşit să-mi menţină atenţia pe tot parcursul acţiunii, pentru ca la final să mă ajute să desluşesc întreaga poveste şi produsul.



4. Starbucks

Mi se pare inedită ideea reclamei în sine şi dificultatea prin care a fost realizată (cel mai probabil au folosit zeci de pahare de cafea). De asemenea, mesajul pe care îl transmit este unul pozitiv.



5. Chanel - Wherever I go 


Spotul nu m-a convins datorită celebrului actor, Brad Pitt, care am auzit că frânge aparent multe inimi, ci mai degrabă datorită copywriting-ului. Fiecare cuvânt a fost ales cu grijă şi au creat astfel, o întreagă poveste în jurul preţiosului parfum Chanel.





6. Widerøe - Grandpa's magic trick

Este genul acela de reclamă care m-a ţinut cu sufletul la gură. Aparent, pe lângă copilul din imagini şi eu am fost foarte curioasă să aflu despre ce truc magic era vorba. La final am zâmbit. :) O modalitate diferită de a promova o companie aeriană.



7. Roşia Montana - Maia Morgenstern

Cu toţii ştim acest spot, dar mai ales câte controverse a iscat. O analiză am făcut şi eu în acest post.




8.  Cartier - L'Odyssée

Cu siguranţă, una dintre reclamele mele preferate de până acum. Chiar dacă durează mai mult, reclama la brandul Cartier (ah!) consider că deţine toate calităţile pe care o reclamă ar trebui să le aibă ca să obţină un impact puternic asupra consumatorilor şi eficienţă.



9. Nike - The jogger


Reclama în sine este simplă, însă descrierea a fost atent realizată şi fiecare cuvânt este la locul lui. O poveste cu un mesaj care îţi dă de gândit.





10. John Lewis - The Journey

După părerea mea, una dintre cele mai reuşite reclame de Crăciun, realizate până în prezent. Analiza întregii reclame o puteţi urmări aici.






Puteţi viziona şi o altă părere a celor de la Adweek sau a celor de la The Huffington Post, realizat în funcţie de numărul de vizualizări ale reclamelor pe canalul Youtube.

Ce părere aveţi de aceste reclame? Mi-ar plăcea să ştiu care este şi părerea voastră.


Spor la creativitate,

3 comentarii:

  1. Bune toate, mai puțin cel pentru Roșia Montana care nu mă atrage deloc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe mine m-a socat reclama respectiva si am adaugat-o pentru ideea curajoasa a agentiei Papaya :D

      Ștergere
  2. thumbs up for P&G, Starbucks, Chanel, Nike :)

    RăspundețiȘtergere

Disqus for Copywriteritza