12 ianuarie 2013

Darth Vader în publicitate


Cu toţii ştim cine este Darth Vader, personaj negativ din cunoscutul film "Star Wars" ("Războiul stelelor"). Chiar dacă nu mă prea atrage genul acesta de filme, nu am putut să nu remarc popularitatea sa. Replicile din film, respiraţia, costumul, povestea sa, sunt doar câteva dintre lucrurile care au rămas şi acum în atenţia fanilor de pretutindeni şi nu numai. De-a lungul timpului, imaginea personajului Darth Vader a fost folosită în diverse moduri, de la parodii video/foto până la includerea sa în reclame publicitare de către branduri. Cu ocazia asta, am adunat aici toate afişele publicitare şi reclamele în care acesta a apărut, reclame care au avut scopul de a creşte vânzările produsului respectiv, având în vedere notorietatea sa.

Printuri

Indiferent de ocazie, imaginea Darth Vader a fost folosită de multe branduri cunoscute sau mai puţin cunoscute, o modalitate sigură de a capta atenţia publicului. Branduri precum McDonald's, Snickers, WWF, etc. au ştiut cum să exploateze acest personaj în avantajul lor, astfel încât acesta să fie relevant brandului respectiv, în funcţie de mesajul transmis.











Reclame

În privinţa reclamelor, brandurile au mizat pe umor subtil/evident, însă veţi vedea că de multe ori alegerea nu a fost una potrivită.

VW

Spotul brandului Volkswagen a apărut la SuperBowl în anul 2011 şi este clar, una dintre reclamele mele preferate. Nici nu e de mirare că reclama are mai mult de 55 de milioane de vizualizări. După părerea mea, este cel mai reuşit spot care foloseşte personajul Darth Vader într-un mod creativ şi transmite eficient avantajele maşinii.
 

În anul următor, tot cu ocazia SuperBowl, brandul a lansat o continuare a reclamei de mai sus, însă nu a avut acelaşi succes.

ORANGE 

Este un spot pe care l-am descoperit recent, în care Darth vader speră la o negociere între el şi brandul Orange.
  

DISNEY

Disney a realizat această reclamă cu scopul de a promova atracţia turistică Star Tours, din cadrul parcului de distracţii Disneyland. 


GREENPEACE

Reclama organizaţiei ecologice a venit în urma celei de la brandul VW, însă mie mi se pare că nu şi-a transmis mesajul în mod clar.



ALTEX

Darth Vader şi-a făcut apariţia şi pe piaţa publicitară din România, încă de mai demult, de la cunoscutele reclame realizate pentru Altex. Cu toţii ştim de faimoasele replici: "Batman, Batman" sau "ăla mic de respiră greu", care sunt folosite de consumatori şi în ziua de azi.


TIFF

Anul 2010, a fost anul în care am fost pentru prima dată voluntar la Festivalul Internaţional de Film de la Cluj şi anul în care a apărut spotul meu preferat de la ei, avându-l în prim plan pe Darth Vader, interpretat cu succes de un actor român drag mie, Florin Piersic.


Mi-ar plăcea să ştiu răspunsul vostru la întrebarea mea: care dintre aceste branduri s-a folosit cel mai bine de acest personaj?

Spor la creativitate,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Disqus for Copywriteritza