Anul trecut am văzut ce vor femeile de Valentine's Day, printr-un articol drag mie. Ştiu, Valentine's Day nu este sărbătoarea noastră. Cu toţii ştim că în fiecare an promovarea şi marketingul îşi fac bine treaba, însă să nu uităm totuşi că este o sărbătoare importantă pentru americani, dar mai ales pentru branduri. Este o ocazie bună în care brandurile se pot reinventa şi pot dovedi creativitate în promovarea continuă a brandului. Cu toate că nu este neapărat o sărbătoare fastuoasă, totuşi este bine să
o iei în considerare şi să o exploatezi în favoarea brandului tău. Să nu uităm că nu trebuie să promovăm un brand prin prisma sistemului nostru de valori, un lucru pe care l-am învăţat cu timpul şi promit să nu-l uit, ci în funcţie de ceea ce piaţa cere şi de aşteptările consumatorilor tăi.
Anul acesta am făcut un nou research pe Facebook, pentru a vedea cum aleg să se promoveze brandurile, companiile sau diverse site-uri cu ocazia acestei zile speciale. Unii au ales să promoveze diverse promoţii de sezon (eMag, Altex, Billa, Starbucks, New Look), alţii au transmis o urare specială printr-un cover sau un afiş specific. Aşa cum nu există o reţetă despre cum să ajungi un brand faimos sau cum să faci publicitate eficientă produsului tău, la fel se întâmplă şi în acest caz. Însă, mi-am dat seama că nu este costisitor să acorzi atenţie targetului tău şi să ajuţi la dezvoltarea firească a brandului. Un vizual simplu şi un copy eficient şi relevant domeniului tău de activitate, sunt mai mult decât suficiente pentru a a-ţi exprima punctul de vedere. În acest an, multe branduri au ales să acorde importanţă acestei zile, stârnind impresii şi reacţii în rândul consumatorilor. Branduri cunoscute sau mai puţin cunoscute au fost suficient de
inteligente să reacţioneze în rezonanţă cu această zi, mirarea venind
din partea unor love brands, de la care mă aşteptam să aibe şi ele un
cuvânt de spus. Cu toate acestea, nu am văzut nici o reacţie din partea lor. Părerile sunt împărţite cu privire la Valentine's Day, ştiu, însă eu cred că strategia publicitară ar trebui să se desfăşoare în fiecare zi, indiferent de semnificaţia zilei respective şi să nu doarmă niciodată.
Astfel, am selectat pe cele mai creative şi interesante versiuni oferite de brandurile din România şi din străinătate. Am încercat să acopăr cât mai multe domenii şi arii de activitate, pentru diversitate şi pentru a face o comparaţie. Sunt multe şi sper să aveţi răbdare să le urmăriţi pe toate. Merită! :)
Coca-Cola România
Lipton
Starbucks România
Redd's
Bergenbier
Hovis
Heinz
McDonald's România
Burger King
KFC România
Billa
M&M România
Oreo
Milka România
Tic Tac
Tic Tac România, Fresh Comedy
Pidjin
Wise up English School
Vodafone
BCR
eMag
Lego
Dove
NIVEA
Flormar
Cartier
Lacoste
New Look România
Victoria's Secret
sursa: Facebook
Care brand credeţi că a fost cel mai creativ şi inspirat?
Spor la creativitate,
Felicitari pentru acest articol! Ai pus multa munca si mult suflet, se vede, se simte!
RăspundețiȘtergereEste intr-adevar un studiu stufos :)
Multumesc mult!
Ștergere