Jobul de
copywriter, pe lângă creativitate şi imaginaţie, presupune şi abilitatea de a
fi versatil, deoarece mediile pentru
care vei scrie vor fi diferite. Spre deosebire de exprimarea în scris, reclama
TV necesită o întreagă poveste,
construită până la cele mai mici detalii, pe care copywriterul trebuie să le
surprindă cât mai bine.
La fel ca şi în
cazul reclamei scrise, spotul trebuie să înceapă de la ideea de bază, care să
evolueze fluid pe parcursul reclamei prin desfăşurarea unor acţiuni. Există
spoturi care nu au foarte mult text, dar care au avut un grad de memorabilitate
foarte ridicat. Textul simplu, dar cu o notă comică, a fost realizat astfel
încât să transmită beneficiile produsului respectiv, iar consumatorul a reuşit
să înţeleagă mesajul.
Majoritatea
reclamelor beneficiază de un VO ( voice over ) care citeşte
textul şi introduce consumatorul în povestea reclamei respective. Anumite
reclame au un text foarte lung, însă datorită faptului că textul relatează cu
exactitate povestea, într-o manieră clară şi logică, spotul capătă relevanţă pentru
telespectatori.
Sunt totuşi şi
excepţii, de exemplu o reclamă mai veche de la Dorna, care datorită fundalului
muzical, a imaginilor de efect şi cuvintele-cheie raportate foarte
bine la imagini, a reuşit să se
diferenţieze lejer de competiţie şi să transmită sentimente consumatorului.
Cu toate că este
responsabilitatea regizorului, este foarte important ca muzica din spot să fie bine aleasă, să fie în armonie cu povestea reclamei
în sine, pentru ca rezultatul să confere impresia unui tot unitar. Gabriel
Brănescu spunea în cartea sa “Dă-mi banii tăi. Metoda de
copywriting”
că
muzica şi efectele sonore reprezintă jumătate dintr-un spot. Un exemplu relevant ne este oferit de reclamele de
la Orange, care au în general un fundal muzical foarte bine ales.
Aşadar, copywriting-ul
în reclame este la fel de important ca şi cel din afişele
publicitare. Prin urmare, munca dintre copywriter şi regizor trebuie să fie
complementară, astfel încât spotul să capteze atenţia şi să transmită anumite
sentimente consumatorilor.
Acest articol este preluat şi pe site-ul Romanian Copywriter.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu