26 septembrie 2011

Brandul de țară ( part I )


Prin crearea unui brand turistic de țară consider că oferi potențialului turist o promisiune, trebuie să-l atragi cumva, pentru ca el să vrea să viziteze țara respectivă. Și acest lucru trebuit făcut cu resurse foarte puține, iar rezultatul să fie impecabil: numele țării, câteva culori, un simbol și un slogan. Astfel, prin realizarea unui brand, trebuie să ilustrăm în special identitatea vizuală a țării, să evidențiem avantajele competitive  ale țării respective față de alte destinații turistice, identificarea unei poziționări relevante, trebuie elaborată o strategie de comunicare aferentă, de altfel un întreg concept bine gândit și pus la punct, pentru a putea avea succes. Toate nu vor avea nici o valoare, dacă nu apelezi și la o campanie de promovare, pentru ca țara respectivă să capete notorietatea necesară pentru a fi vizitată.
Brandul turistic al României s-a dovedit a fi un real eșec, fiind un subiect foarte controversat încă la ora actuală, deoarece trebuie înțeles faptul că imaginea cu care ne prezentăm țara în lume este extrem de importantă! 


Mai mult, brandul turistic românesc a fost acuzat de plagiat, un lucru foarte grav, cred că e de înțeles acest lucru. Dacă până și realizarea acestui logo a necesitat o atât de mare dificultate, să fie greu să ne mândrim măcar cu destinațiile turistice, nu puține, ale țării noastre, ce mai putem spune de ironiile și glumele nesărate pe care alții le fac la auzul numelui "România= țigani"? Va fi din ce în ce mai greu să scăpăm de aceste apelative în condițiile în care nu se face un lucru concret și de calitate! Am realizat cu puțin timp în urmă că se poate, deci.. unde e creativitatea?
O analiză în detaliu și bine argumentată a brandului nostru turistic o puteți citi aici

Până una alta, alte țări au reușit printr-o identitate vizuală cel puțin interesantă, să creeze din țara lor un element unic, identificabil în întreaga lume. O excepție dezamăgitoare, după România, o face și Spania, de la care mă așteptam la mai mult decât un desen realizat de un copil de la grădiniță, având potențialul ei turistic. 




Mai jos aveți și exemplele reușite, în opinia mea:


















P.S. Țin să precizez că nu am putut determina dacă aceste branduri turistice sunt actuale, deoarece pe parcursul timpului, unele țări le-au schimbat, iar altele nu. Însă cu siguranță, au reprezentat foarte bine la momentul respectiv, turismul bogat al țării respective.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Disqus for Copywriteritza