De
curând, am început să vizionez
serialul Mad Men, în care acţiunea se petrece în anii ’60, într-o agenţie de publicitate fictivă numită "Sterling Cooper". Deşi la primele episoade nu am fost
deloc fascinată, pe măsură ce mă uitam la următoarele episoade am prins inevitabil
gustul. Cu siguranţă, este un serial extrem de interesant pentru cei pasionaţi
de industria publicitară.
Cred
că în fiecare agenţie de publicitate există câte un Don Draper ( personaj
principal Mad Men, director de creaţie ): cuceritor în ceea ce priveşte
femeile, sigur pe el, orgolios şi în căutarea ideii perfecte când vorbim de
munca sa. Fiecare zi este o nouă luptă pentru el. În fiecare zi se luptă cu
ideile. Prototipul său e uşor de recunoscut şi în ziua de azi: genul misterios ( prin atitudine şi vestimentaţie ) care îşi
aprinde cu un aer nonşalant ţigara, afişează o atitudine indestructibilă, iar apoi
ideile sale încep să curgă armonios. La întâlnirile cu clienţii, Draper este
mereu convingător şi nu lasă ca discuţia să încline în favoarea clientului.
Ultimul cuvânt desigur, îl are întotdeauna clientul, însă Draper îl întoarce pe
toate părţile, în stilul specific, astfel încât lucrurile să iasă în avantajul
său, iar clientul să accepte ideea creativă.
Până acum, cel mai mult mi-a plăcut ideea creativă pentru afiş realizată de personajul Peggy pentru clientul Belle Jolie. Peggy este singura femeie din firmă care din secretară a devenit la scurt timp junior copywriter, într-o lume dominată doar de bărbaţi creativi. Deşi este o fire timidă, slabă şi antisocială, devorată de rechini ( bărbaţii din firmă ), prin perseverenţă a reuşit să-şi dovedească talentul.
La
agenţia de publicitate “Sterling
Cooper”, creativitatea primează printre veşnicele fumuri de ţigară şi pahare
numeroase de băutură fină, redate de product placement-urile evidente la Lucky
Strike, Smirnoff sau Jack Daniel’s. Atâta timp cât ideile creative îşi găsesc
loc oriunde, pe serveţele sau foi mâzgâlite, ideea perfectă se va lăsa găsită
la un moment dat. Lumea Mad Men este una sexistă şi adulteră ( cum se poate observa şi în posterul de promovare de mai jos ), greu de digerat şi cu toate că a stârnit foarte multe controverse, serialul este apreciat de specialişti.
Din acest motiv, a primit 12 premii Emmy şi 2 Globuri de Aur.
Dacă vă interesează, eu vi-l recomand cu cea mai mare plăcere! Chiar este o sursă de creativitate şi inspiraţie!"Publicitatea se bazează pe un singur lucru: fericirea. Şi ştiţi ce este fericirea? Fericirea este mirosul unei maşini noi. Este eliberarea de frică. E un billboard de pe marginea drumului care ţipă la tine asigurându-te că orice a-i face, e în regulă. Eşti în regulă." (Donald Draper)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu