24 iulie 2013

Modalităţi de promovare pentru Despicable me 2


De când a apărut filmul Despicable me 2, întreaga lume a luat-o razna, inclusiv eu. Personajele-vedetă din filmul de animaţie, minionii, au stârnit simpatia tuturor, de la cei mici până la cei mai mari. Nici nu este de mirare, deoarece povestea si personajele frumos conturate au adus filmului o calitate net superioară, faţă de alte filme de acest gen. 


Succesul bine meritat al filmului se datorează în mare parte minionilor, care au captat atenţia publicului. Minionii se bucură de o popularitate uriaşă şi beneficiază la ora actuală de o promovare online în masă.  Fanii au dat dovadă de creativitate şi au început să creeze pagini de Facebook cu aceste personaje, scurte filmuleţe, tutoriale de manichiură cu simpaticii minioni, modele de torturi, benzi desenate (exemplu Glenn McCoy) şi lista se actualizează zilnic. 


Popularitatea minionilor a stârnit interesul şi brandurilor, dorind să obţină beneficii proprii de pe urma succesului lor. Acestea au creat campanii publicitare cu aceste personaje pe diferite platforme de comunicare, care să le propulseze vânzările în perioada următoare. În cele ce urmează, o să vă prezint 3 branduri mari care au ales să promoveze minionii, prin modalităţi diferite în funcţie de domeniul din care fac parte. 

1. McDONALD's

Este a doua oară când brandul McDonald's stabileşte un parteneriat cu Universal Studios de la filmul Jurassic Park, în anul 1993. Campania "Distrează-te cu minionii!" lansată de brand este susţinută prin canale de comunicare online, cât şi offline (tv, radio, publicitate in-store etc.). Cunoscutele meniuri Happy Meal vor include jucării avându-i ca şi protagonişti pe simpaticii minioni. Ceea ce mi se pare interesant este că fiecare minion are numele lui propriu, care cu siguranţă stârneşte amuzament. Campania publicitară intensă a brandului a început în iulie şi se va finaliza la sfârşitul lunii august. De asemenea, aceasta se derulează în America de Nord, Europa, Asia, America Latină şi Australia. 


(poză arhiva personală)

2. GAMELOFT

Gameloft a lansat încă din luna iunie a acestui an, jocul Despicable Me: Minion Rush ce poate fi găsit pe Android sau iOs. Doar într-o lună de zile jocul a ajuns la 50 de milioane de descărcări ale utilizatorilor. Jocul este disponibil pe iPhone, iPad şi Android. Pentru cei interesaţi, jocul poate fi găsit aici.

Întrebare: a descărcat cineva jocul? Păreri?

3. CHIQUITA

Chiquita este un alt brand care a realizat o campanie publicitară împreună cu Universal Studios. Jumătate de miliard de banane vor avea un design special şi anume un sticker personalizat cu minionii. De asemenea, brandul Chiquita a realizat şi un site individual al campaniei, unde se desfăşoară un concurs special pentru public. Premiile oferite sunt mai mult decât tentante: jucării de pluş cu minioni, Chiquita stick USB, iar printre marile premii se află o plimbare cu submarinul şi o excursie de 5 nopţi în Hawaii. Sună bine, nu? :)


Dacă cumva mai ştiţi şi alte branduri care promovează minionii în această perioadă sau au campanii publicitare specifice, vă aştept să faceţi completări la finalul acestui articol. Vă mulţumesc!

Spor la creativitate,

2 comentarii:

  1. Mie mi-a placut mult asta :)

    http://hiconsumption.com/2013/08/despicable-me-minions-dressed-up-as-pop-culture-characters/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Au idei geniale de promovare a acestor personaje. Mersi mult de link! :)

      Ștergere

Disqus for Copywriteritza