29 decembrie 2012

Analiză de produs: Olympus Diary


Când am deschis noua categorie pe blog despre analiza produselor, m-am gândit din start la ideea de a încerca noi produse care apar pe piaţă, de a le testa din toate punctele de vedere şi a vă oferi vouă cititorilor o părere sinceră, concretă. Îmi place ideea de a descoperi lumea ascunsă a unui produs şi îmi doresc să împărtăşesc acest lucru şi cu voi.

Următorul produs pe care l-am descoperit în nebunia cumpărăturilor de sărbători, este culmea, tot un iaurt, deşi nu era acesta neapărat planul meu iniţial. 

1. Naming, logo, slogan

Încă de când l-am zărit pe raft, numele iaurtului "Olympus" m-a dus cu gândul la cartea pe care am citit-o cu sufletul la gură în copilărie, "Legendele Olimpului" de Alexandru Mitru şi mai departe decât atât, la muntele grecesc, la Grecia în toată splendoarea ei. Deşi temperaturile erau sub zero grade afară şi stăteam în faţa raionului de lactate, cu aerul extrem de rece lovindu-mă în toate direcţiile, gândul îmi zbura la următoarea imagine: eu, pe insula Santorini, cu apa de un albastru azur la picioare, dimineţi cu răsăritul soarelui la geam, un mic dejun incredibil şi un pahar de vin grecesc în mână. Frumos, nu? Mi-am revenit repede, căci timpul nu prea ţi-e prieten bun, mai ales într-un hypermarket. 


Îmi place simplitatea şi ideea de logo curat din punct de vedere vizual. Având în vedere numele, logo-ul înfăţişează acel albastru specific grecesc şi muntele Olympos, fiind cel mai înalt munte din Grecia. Pe ambalaj apare scris sub logo doar "iaurt grecesc cu coacăze", fiind şi sortimentul ales de mine, însă pe site apare descrierea companiei "experţi în lactate de calitate", aceasta fiind recomandarea calităţii produselor în faţa consumatorilor. Sloganul nu ne este astfel afişat în mod evident.

2. Ambalaj

Eu am cumpărat produsul la promoţie de câte patru iaurturi, ca să-mi ajungă în perioada asta. Ambalajul este diferit, cu o notă istorică, ilustrând imaginea regelui David, căruia îi sunt dedicaţi 73 de psalmi în Vechiul Testament.


3. Produs

Deşi nu ştiam, se pare că brandul Olympus Diary are la bază producători eleni şi fiecare produs din portofoliul firmei are la bază reţeta tradiţională grecească. Produsul se găseşte în mai multe sortimente, în combinaţii interesante: iaurt grecesc cu coacăze, căpşuni, rodie şi zmeură. Cu toate că produsul are o textură densă, la fel cum scrie şi pe site, nu mi se pare că este la fel de fin la gust, faţă de un iaurt obişnuit. Eu personal asta vreau de la un iaurt.

  • Puncte tari: ambalajul creativ, gustul dulce
  • Puncte slabe: textura groasă, preţul (aproximativ 3.4 lei/bucată) 

4. Site

Pe site avem absolut orice informaţie la îndemână despre companie şi activitatea sa, dar şi despre toate produsele Olympus Diary: telemea, diferite tipuri de iaurturi, lapte, smântână, caşcaval, chiar şi sucuri naturale de fructe. În partea de jos a site-ului este ilustrată iarba, sugerând prospeţimea produselor brandului.
Tot prin intermediul site-ului, mă bucur că am aflat şi despre acţiunile de CSR ale companiei, realizând programul ''Light în the dark'', pentru persoanele cu deficienţe de vedere. Pe lângă asta, au susţinut şi echipa paralimpică de înot a României la Jocurile Paralimpice de la Londra. Iată şi latura umanitară, pe care orice companie ar trebui să o aibă pentru binele societăţii.

Noutatea vine în partea dreaptă, unde putem descoperi o aplicaţie interesantă, numită sugestiv ''Învârte sticla'', sub forma unui ambalaj de lapte. Este o aplicaţie creativă şi practică, care face site-ul să fie mai simplu şi să nu-l încarce. Aşadar, într-un simplu colţişor, avem informaţiile cele mai importante despre brand la îndemână consumatorului. Un punct în plus pentru asta.

5. Social Media

Pe Facebook, brandul interacţionează zilnic cu publicul său, oferind sfaturi sau idei pentru mesele zilei. Îmi place faptul că îşi personalizează brandul, mai ales în această perioadă, dovedind grijă şi atenţie faţă de consumatori. Mesajul e sincer, conceptul este plăcut estetic, observându-se în mod clar munca unui designer = acest minim efort, dar totuşi foarte important pentru publicul tău ţintă. Dovedesc că această comunicare între brand şi consumatori în mediul online este vitală pentru buna funcţionare a brandului.



Creativitatea brandului se regăseşte şi în concursurile pe care le organizează periodic, o modalitate prin care sunt cu un pas mai aproape de consumator, încercând să ofere o experienţă personală. Cel mai recent concurs este ''Expert în telemea'' (numai titlul în sine mă face deja să deviez de la subiect), se desfăşoară sub forma unor întrebări simple legate de produs şi unele care provoacă imaginaţia persoanei respective. Deznodământul acestui scurt chestionar depinde de la persoană la persoană, aşa că vă las pe voi să descoperiţi despre ce este vorba în linkul de mai sus.

6. Promovare

Îmi place că pe site sunt înfăţişate şi spoturile TV, iar acest lucru mi se pare un lucru foarte benefic pentru orice persoană care doreşte să intre pe site. De multe ori, caut ore întregi un anumit spot al unui brand pe Internet, aşa că nu e greu să te gândeşti la economisirea timpului acelei persoane. Putem astfel viziona spoturile produselor promovate de Olympus, dar voi prezenta doar cel al iaurtului grecesc.


Spotul este realizat de compania de producţie Pink Stripe Group, din Bucureşti. După cum vă spuneam, iaurtul are o textură densă, iar acest lucru ne este ilustrat în mod clar şi în reclama de faţă. VO-ul ne răspunde la întrebarea ''Ce face iaurtul grecesc atât de dens şi gustos?'', iar răspunsul apare inevitabil şi ţine de reţeta proprie brandului. Ceea ce mi se pare interesant este calitatea înaltă a iaurtului, brandul folosind la 1 kg de iaurt 3 l de lapte, după cum ne este relatat şi în spot. La sfârşitul reclamei, putem descoperi şi sloganul, pe care îl căutam şi eram sigură că există pe undeva: ''Ce e bun, e şi mai bun''. Cu toate că nu e smart, copywriting-ul sugerează că produsele Olympus au calitatea de a rămâne în preferinţele consumatorilor tocmai prin reţeta lor unică, care face produsul mult mai bun şi mai special.

Ştiaţi de existenţa acestui produs? Cum vi se pare?

Spor la creativitate,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Disqus for Copywriteritza