3 octombrie 2012

Nu obişnuiam să scriem mesaje la volan..


"Societatea pentru siguranţa rutieră Quebec", prescurtată SAAQ, împreună cu agenţia Lg2, a iniţiat o campanie reuşită după părerea mea, împotriva utilizării telefonului mobil în timpul conducerii. Având în vedere că am făcut şi eu recent şcoala de şoferi, legea nu permite folosirea telefoanelor mobile la volan, însă cu toate acestea, lumea le foloseşte în continuare, fără să se gândească la consecinţele ulterioare. Dacă nu ţi s-a întâmplat azi, asta nu înseamnă că nu ţi se va întâmpla poate mâine. De aceea, această campanie are rolul de a conştientiza oamenii cu privire la scrierea mesajelor la volan. 


Am insistat să scriu în mod special despre această campanie, pentru că nu este o campanie peste care să treci cu vederea aşa de uşor. Îmi place foarte mult abordarea lor, mai ales că acest segment al campaniilor sociale este unul foarte dificil de implementat, cu atât mai mult cu cât este vorba despre a schimba un comportament deja învăţat. Ideea creativă a campaniei a fost exploatată până la final, iar mesajul este în armonie cu povestea reclamei: "Nu obişnuiam să scriem mesaje la volan. Trebuie să fie un motiv foarte bun pentru asta." Mesajul evidenţiază cât de mult s-au schimbat obiceiurile noastre de-a lungul timpului, odată cu avansarea tehnologiei: am devenit mai grăbiţi, mai neatenţi, mai tupeişti, uitând că responsabilitatea noastră în trafic include şi responsabilitatea faţă de ceilalţi oameni.


Campania  a dezvoltat pe lângă afişe şi reclama TV, o serie de spoturi radio şi o aplicaţie pe mobil, care mi se pare extrem de interesantă şi ingenioasă. Cu ajutorul aplicaţiei "Mode conduite", care îţi blochează toate apelurile şi mesajele, îţi vei putea înregistra timpul petrecut la volan, timp în care dacă vei primi mesaje, robotul îţi va răspunde la ele în felul următor: "Conduc momentan. Îţi voi răspunde de îndată ce ajung la destinaţie." Inteligent, nu? :)

Spoturile radio folosesc tehnica emoţională, având următorul slogan: "Every letter can kill. Don't text and drive." Un exemplu, poate fi ascultat aici.

Campania a survenit în urma unui studiu, potrivit căruia cu toate că 99% din respondenţi sunt de părere că utilizarea telefoanelor mobile la volan este un lucru periculos, 17% dintre ei mărturisesc că pur şi simplu nu pot rezista tentaţiei.

Spor la creativitate,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Disqus for Copywriteritza