21 august 2011

Importanța unui jingle într-o reclamă publicitară


În orice reclamă publicitară, muzica reprezintă o parte importantă din proiecția finală a acelui spot, fiind o componentă afectivă care contribuie la apropierea față de un brand. Muzica respectivă are menirea de a induce o stare, de a transmite un anume sentiment consumatorului, dar și de a-i capta atenția. Așadar, de cele mai multe ori, producătorii consideră că muzica dintr-o reclamă nu este întotdeauna îndeajuns pentru a produce un impact asupra oamenilor și de aceea, în unele cazuri, se apelează la un jingle. Un jingle este o "Ilustratie muzicala publicitara, melodie cu sonoritati atragatoare, scurta si usor de retinut, difuzata ca parte integranta a unui video-clip publicitar TV, unui film publicitar de cinema sau unui spot publicitar radio." Practic un jingle, nu face altceva decât să reproducă sloganul sau numele brandului într-o variantă muzicală, cu scopul de a fi mai ușor de reținut și de memorat. Cu ajutorul unui jingle, un brand își conturează mult mai clar personalitatea sa în ochii consumatorilor și îl valorizează în timp.
De curând, un alt brand a adoptat această strategie de a crea un jingle reprezentativ pentru imaginea sa de pe piața produselor și serviciilor. Este vorba despre Pizza Hut, care a urmat exemplul celor de la KFC ( "Life so good" ) sau McDonald's ( I'm lovin' it ), jingle-uri foarte cunoscute în întreaga lume de către consumatori. Pizza Hut a recurs la folosirea acestui jingle cu ocazia promovării ofertei lor estivale, pe care by the way nu trebuie să o ratați! :) Jingle-ul "Clipe de neuitat" este și sloganul companiei, fiind unul simplu, ușor de reținut, dar care transmite în același timp valorile și calitățile brandului consumatorilor.
Mai jos, aveți și reclama celor de Pizza Hut transmisă în România.


P.S. dacă nu ați încercat deja, pizza lor este absolut delicioasă!! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Disqus for Copywriteritza