Ultimele zile au fost foarte pline pentru mine, dar acum am reuşit să-mi fac puţin timp să mă revanşez. Aşa că am revenit cu o nouă postare pentru iubitorii de publicitate.
Subiectul din jurul acestui experiment este unul extrem de sensibil. Nu se vorbeşte cu uşurinţă despre el şi uneori, hai să recunoaştem, avem tendinţa de a eticheta oamenii din jurul nostru. Discriminarea (pentru că acesta este subiectul), fie că se manifestă între femei-bărbaţi, albi-negri, romi-români sau altceva, ea din păcate există mai la tot pasul. Probabil vor fi persoane care vor avea/au avut diverse reacţii vizazi de acest experiment, însă menţionez că personal nu am nimic cu nimeni. Mi-a plăcut mult ideea creativă din jurul acestui subiect şi m-am gândit să vi-l arăt şi vouă în caz că nu-l ştiaţi.
Ideea acestui experiment a venit din partea agenţiei Propaganda Advertising, din Bucureşti, care a realizat acum câteva luni un târg de joburi şi internship-uri pentru juniorii iubitori de publicitate. Totul a decurs sub forma unui interviu cu două persoane dintr-o x agenţie de publicitate, fiind filmaţi cu camera ascunsă. Ceea ce a urmat poate pentru mine a fost puţin amuzant, ca privitor, dar dacă mă aflam în pielea lor, nu aş fi avut o reacţie foarte pozitivă.
Campania antidiscriminare pentru Agenţia de Monitorizare a presei, Active Watch, are ca temă principală încurajarea performanţelor academice ale tinerilor rromi: http://www.profesionistiromi.ro/ Discriminarea romilor, un subiect nici pe departe uşor, a fost o provocare pentru creativii de la Propaganda. Insight-ul de la care s-a pornit e faptul că de multe ori afirmăm că avem cu toţii drepturi şi şanse egale, însă în momentul în care suntem puşi în faţa faptului împlinit, se cam schimbă situaţia şi îţi deschizi ochii larg.
Mie mi-a plăcut modul de abordare al celor de la Propaganda. Cu siguranţă, au făcut o treabă genială!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu