4 iulie 2013

Brandurile americane au sărbătorit ziua de 4 iulie


4 iulie este "Ziua Independenţei" la americani şi astfel, sărbătoarea lor naţională. Întreaga zi se manifestă prin parade, artificii, celebrele grătare, concerte, târguri specifice şi bineînţeles, un weekend prelungit de care americanii profită la maxim. Americanii obişnuiesc să decoreze casa în culorile drapelului, ba chiar să se îmbrace sau să gătească în ton cu această sărbătoare. Cu siguranţă, această zi este inedită şi stârneşte curiozitatea oricui. Mi-ar plăcea să vizitez America tocmai în această perioadă. :)


Cum arată publicitatea de ziua Americii

Brandurile au profitat de începutul acestei sărbători naţionale şi au dedicat un gând sau o urare prin intermediul reţelelor de socializare. Pe Facebook, am observat statusuri, afişe sau idei de mâncare, cu ajutorul cărora americanii să impresioneze la grătare, picnicuri în familie etc.

Unele branduri au realizat promoţii cu limită de timp, de care consumatorii să se bucure în această perioadă (cazul Pampers, Burger King sau The Body Shop), iar altele au dedicat un mesaj sau o urare prin intermediul unor afişe creative, pe care le veţi putea vedea mai jos. Multe dintre aceste branduri americane sunt cunoscute sau mai puţin cunoscute de noi, însă toate au avut acelaşi obiectiv: de a transmite public o urare. Brandurile din industria beauty (Sephora, Maybelline) au oferit consumatorilor idei de machiaj sau de manichiură inedită, pe care să le folosească atât în această zi, cât şi în oricare altă zi din an. Produse din industria alimentară (Kraft Food) au propus mâncăruri sau deserturi ideale pentru grătarele sau picnicurile specifice, de care americanii se bucură din plin. Budweiser, unul dintre brandurile principale de bere din America, au ales un packaging cu steagul american.

Heinz este unul dintre brandurile care au lansat o aplicaţie pentru această zi: Gather round the grill. Aplicaţia are un calculator care înregistrează efectiv numărul persoanelor care oferă o garanţie a întrunirilor cu familia şi prietenii în această vară. Astfel, utilizatorii vor avea ocazia să câştige grătarele puse la dispoziţie prin acest concurs de către brand. Un alt brand, Cheerios, a realizat un videoclip simpatic, cu ocazia sărbătorii naţionale. Nimic ieşit din comun, însă simplu, creativ şi la obiect.

video

Ceea ce mi s-a părut surprinzător este că dintre brandurile româneşti, doar unul singur (cel puţin descoperit de mine) a profitat de ziua Americii pentru a-şi spori vânzările produselor aflate în stoc. Este vorba de Media Galaxy, care prin intermediul sloganului "Sărbătoreşte în stil American!" au lansat o promoţie de 15% la frigiderele Whirlpool, valabilă doar între 4-6 iulie. Mi se pare o idee bună.

Am selectat cele mai interesante afişe ale brandurilor americane pe care le puteţi urmări în continuare. Enjoy!

Ebay


Lenovo


Mercedes



Despicable Me



Maybelline


Garnier


Kraft Foods



Domino's Pizza


Barilla USA


Heinz


Yoplait


M&M


Snickers


Nesquik


Odwalla


Nescafe


Coffee Mate



sursa foto: Facebook

Spor la creativitate,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Disqus for Copywriteritza