16 aprilie 2013

Publicitatea în Italia


Italia este una dintre principalele atracţii turistice din întreaga lume. Cu siguranţă, este ţara care se află pe wish list-ul fiecăruia dintre noi şi trebuie vizitată neapărat cu prima ocazie.

Pe lângă obiectivele turistice şi culturale cu care Italia se mândreşte, deţine şi un adevărat portofoliu în care s-au născut branduri celebre, care ne-au captat atenţia prin serviciile oferite, dar şi prin imaginea lor impecabilă. Publicitatea din Italia reprezintă un adevărat imperiu al brandurilor, care oferă consumatorilor nu doar iluzii îmbrăcate în cuvinte şi în ambalaj, dar şi grijă şi atenţie faţă de nevoile lor. 

Conform statisticilor Nielsen, putem observa că televiziunea se află printre preferinţele italienilor şi asta probabil, datorită emisiunilor interactive pe care acestea le oferă. Astfel, chiar dacă investiţia în acest segment este uriaşă, are fundamente temeinice. Cu toate că tehnologia avansează pe zi ce trece şi Internetul este la îndemână aproape pentru oricine, în orice loc, acesta ocupă doar poziţia a patra în investiţiile de pe piaţa publicitară.



Aşadar, numeroase branduri cunoscute de noi toţi, fac ca Italia să strălucească din fiecare unghi şi ne invită să o descoperim pas cu pas. Sunt branduri clădite cu grijă în timp, pe care cu siguranţă le cunoaşteţi, le iubiţi sau vă doriţi să le aveţi cât mai aproape. Datorită lor, publicitatea din Italia va avea mereu un cuvânt de spus.
  • Colecţiile designerilor italieni, pe care le urmărim fascinaţi în fiecare sezon pe podiumuri şi la cele mai importante festivaluri de modă: Versace, Prada, Valentino, Giorgio Armani etc.  
  • Produse sportive: Lotto, Kappa, Fila, Benetton
  • Luxoasele automobile: Ferrari, Lamborghini, Maserati
  • Branduri preţioase: Bulgari 
  • Segmentul horeca: Martini, Campari, Peroni, Lavazza, Illy, Barilla etc.
  • Printre cele mai gustoase produse, după care ne topim: Ferrero Rocher, Raffaello, Nutella şi lista poate continua. 
Un top 100 al celor mai scumpe branduri din Italia vă este detaliat aici.

Am ales să vă prezint două branduri care îmi plac foarte mult şi sunt considerate deja lovebrands de către italieni. Am decis că acestea sunt cele mai potrivite, pentru că nu v-am povestit prea multe despre ele pe blog până acum.

1. Barilla


Barilla este unul dintre brandurile mele preferate atât din punct de vedere al produsului în sine, cât şi al comunicării brandului. Produsul se află pe piaţă încă din anul 1877 şi se remarcă în primul rând prin calitate. Acest atribut al produsului l-am sesizat şi eu, ca şi consumator. Prin calitate, mă refer la faptul că pastele nu se lipesc şi nu se rup.

Preţul este mai mare faţă de alte branduri de paste făinoase, însă diversitatea şi calitatea îşi merită investiţia. Pe lângă gama bogată de paste în diferite forme, brandul pune la dispoziţie inclusiv produse pentru cei mici şi sosuri în diferite prezentări. De precizat că sortimentele de paste sunt numerotate (de exemplu, n.5), ceea ce înseamnă că unele paste sunt mai groase şi altele mai subţiri. Tot aici diferă şi timpul de fierbere, însă italienilor le plac mult pastele al dente.

Brandul este prezent atât în mediul offline, cât şi în online, având conturi de Facebook, Twitter şi Instagram bine promovate. Am remarcat promovarea creativă de pe Facebook, care prezintă interes pentru publicul din mediul online. Brandul promovează diferite evenimente din zonă (ştiu din surse sigure că pentru italieni, în fiecare zi este câte o sărbătoare), citate reprezentative etc. Acest lucru se poate observa şi în afişele selectate de mine. Tonul pe care-l abordează este unul cald, susţinut şi de sloganul Barilla: "Dove c'è Barilla c'è casa" ( tr. "Locul unde este Barilla înseamnă acasă").





Site-ul este dinamic şi bine realizat din punct de vedere vizual. Pe lângă asta, regăsim diversitatea şi toate informaţiile de care un consumator are nevoie: tipurile de paste existente, timpul potrivit de fierbere, o multitudine de reţete, materiale video etc.

În ceea ce privesc reclamele tv, am remarcat un spot în care creativitatea şi atenţia la detalii o face diferită faţă de comunicarea concurenţei. Mi se pare o abordare inovativă pe piaţa acestui segment, în care VO (voice over-ul) ne introduce într-o poveste, astfel că brandul este umanizat şi ne trezeşte amintiri plăcute, emoţii şi stări. Muzica din fundal te linişteşte şi se integrează perfect împreună cu restul detaliilor. Ideea creativă merge pe latura emoţională, lucru care face brandul să fie mai accesibil în sufletele consumatorilor.

video


2. Mulino Bianco 


Nu este un brand cunoscut la noi, însă în Italia este un produs care are foarte mare succes în rândul oricărei persoane, indiferent de vârstă. Brandul este utilizat de italieni în special la prima masă a zilei (la ei se numeşte prima colazione), deoarece oferă o gamă variată: pâine, biscuiţi, iaurturi, băuturi etc.

Strategia de comunicare merge pe o linie unitară şi constantă. Aşadar, toate spoturile, afişele şi mesajele de publicitate sunt desenate într-o formă prietenoasă şi sunt parcă desprinse din povestea brandului. Numele "Mulino Bianco" semnifică "moară de vânt albă", un nume potrivit cu istoria de peste 40 de ani a brandului şi cu faptul că produsele sunt concepute după metode clasice.

Produsul este prezent pe majoritatea canalelor de comunicare, inclusiv în mediul online prin intermediul Facebook şi Twitter, unde brandul interacţionează în mod constant cu publicul său. Tot aici, brandul afişează o imagine prietenoasă şi unică, în comparaţie cu alte produse. La fel ca şi brandul Barilla, nu uită nici o zi importantă din calendar pentru o promovare ieşită din comun. Mesaje simple, însă de efect.




Şi în cazul acestui brand, site-ul te invită să descoperi lumea produsului, datorită designului profi şi friendly. Regăsim aici toate informaţiile de care avem nevoie despre produs, inclusiv jocuri pentru mămici, cu ajutorul cărora să descoperi ce produs ar fi potrivit pentru copilul tău, o aplicaţie care îţi calculează caloriile produselor etc. Este un site educaţional, dar şi interactiv şi satisface orice cerinţă.

Reclama pe care am ales-o prezintă povestea brandului, în care prima parte este desenată, iar a doua este continuată în viaţa reală prin apariţia membrilor familiei. Spotul doreşte să ne prezinte ceea ce se ascunde în spatele acestui produs şi faptul că ingredientele folosite sunt proaspete şi de cea mai bună calitate.

video

surse foto: Facebook şi arhiva personală

Spor la creativitate,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Disqus for Copywriteritza