10 noiembrie 2012

A apărut prima reclamă de Crăciun


La americani, pregătirile de Crăciun încep întotdeauna ceva mai devreme. La fel e şi cu publicitatea. Mărturisesc sincer: ador la nebunie această perioadă din an şi de fiecare dată, aştept cu nerăbdare reclamele de Crăciun. :)

John Lewis, un magazin universal cu sedii în Marea Britanie, a lansat recent o reclamă de Crăciun, care transmite emoţia şi bucuria din preajma sărbătorilor. Genială zic eu!


Într-un peisaj mirific de iarnă, cum nu ţi-e dat prea des să vezi, reclama înfăţişează călătoria grea a unui om de zăpadă însufleţit, care trebuie să ajungă în "marele" oraş pentru a-i cumpăra un cadou prietenei sale. Îmi plac foarte mult ipostazele în care ne este prezentat omuleţul de zăpadă şi curajul pe care acesta îl transmite, în comparaţie cu agitaţia şi pericolele existente în oraş. Asta pentru că în apropierea zilei de Crăciun, uneori facem şi imposibilul pentru a cumpăra un cadou celui drag, chiar dacă e pe ultima sută de metri.


Sloganul "Give a little more love this Christmas" (= "Oferă mai multă dragoste Crăciunul acesta"), mă duce cu gândul la ideea de familie şi de căldura transmisă de aceasta în apropierea sărbătorilor. Pentru că nicăieri nu e ca acasă, dar mai ales, nimic nu se compară cu Crăciunul petrecut în familie, idee care mi s-a transmis încă de când eram mică şi sentiment în care cred şi în prezent. Cu toate că ar trebui să oferim iubire în fiecare zi persoanelor dragi din viaţa noastră, e adevărat, dar Crăciunul a fost mereu acea perioadă din an în care parcă devenim mai buni, mai darnici şi mai iubitori. Ne schimbăm total faţă de toate lucrurile din jurul nostru şi trăim cele mai frumoase momente din viaţa noastră. Toate aceste gânduri mi-au fost transmise de ideea creativă a acestei reclame şi m-a emoţionat, lucru ajutat mult de povestea în sine şi de melodia din fundal, deoarece m-am gândit instantaneu la familie şi la iubirea mea enormă pentru ea. :)

Cu ocazia aceasta, vă arăt mai jos şi reclama de anul trecut, realizată tot pentru John Lewis. M-a făcut să zâmbesc efectiv, pentru că îmi aduc aminte că şi eu eram la fel când eram mică: aşteptam cu sufletul la gură venirea Crăciunului. 


Ideea creativă a reclamei e bine aleasă: de Crăciun aştepţi cu nerăbdare venirea "Moşului" şi primirea cadourilor, dar nimic nu se compară cu ideea de a oferi un cadou cuiva drag, doar din dorinţa de a-l face fericit şi de a-i aduce bucurie în suflet. De aici şi copy-ul reclamei "For gifts you can't wait to give" care mi-a plăcut foarte mult, pentru că este un mesaj cât se poate de sincer şi altruist.

Vouă care reclamă vă place mai mult?

Vă doresc să fiţi mai buni şi spor la creativitate,

2 comentarii:

  1. Mesajul e mult mai puternic la cel de anul trecut.
    Cu toate acestea și cel de anul acesta e touchy. Ambele au un hook bun care te țin atent.
    Mi se pare mai reușit cel de anul trecut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie mi-au placut ambele reclame, tocmai pentru ca au un mesaj frumos, emotionant, care ajunge direct la inimile consumatorilor.

      Multumesc pentru comentariu, Alex! :)

      Ștergere

Disqus for Copywriteritza