1 noiembrie 2011

Brieful de creație


Ieri am fost pusă în fața faptului împlinit: perfectarea unui brief de creație pentru o viitoare colaborare. Recunosc, chiar dacă am experiență și cunoștințe în curs de dezvoltare ( zic eu :) ) în domeniul advertising-ului, mi-a fost puțin dificil să structurez informațiile, în așa mod încât să iasă un document concis.
În primul rând, orice companie mare sau mică s-a confruntat cel puțin o dată cu problema executării unui brief de creație. Orice am face, avem nevoie de el! Prin crearea unui brief, nu numai că îți lămurești clientul despre cum ar trebui să fie opera ta de artă, dar poate cel mai important, dai dovadă de profesionalism și de faptul că dai importanță unor astfel de lucruri, care contează enorm în cadrul unei firme.
Momentul care contează cel mai mult într-o firmă este produsul final, adică CREAȚIA. Pentru ca acestă creație în sine să fie realizată ca la carte, pe înțelesul tuturor, este foarte important ca brieful să fie clar de la bun început și să oferi informația de care designerul are nevoie în construirea unui produs publicitar. Dacă nu, cu siguranță îți dai seama ce se poate întâmpla.
Nu există un așa-zis MODEL de urmat, nu există reguli de bifat, trebuie doar să oferi informațiile relevante în ceea ce privește compania ta, persoanei cu care vei colabora, pentru ca ea să se concentreze asupra unor puncte-cheie. Oricum, în final, designerul va extrage din brief doar informațiile care îl ajută în construirea unei imagini de ansamblu a firmei. “Nu trebuie să alergăm după modele”, pentru că astfel, am alerga în van, trebuie să încercăm să gândim logic și să ne întrebăm: “oare ce vrea omul ăsta de la mine?”

 Am întrebat, m-am documentat și iată ce a ieșit:
  • ce background are firma ta?
  • ce îți propui?
  • cui te adresezi?
  • ce trebuie să transmită?
  • care este diferențiatorul produsului tău?
  • ce buget ai? 
  • ce anume ceri?
 
Nu trebuie să faci o poveste din întrebările astea, nimeni nu o să stea să-ți citească povești de adormit copii. Trebuie să fii și aici, puțin creativ, chiar dacă este vorba doar de redactarea unui simplu brief. Și cum îmi place să fiu organizată, am găsit niște variante de prezentare a unui brief, pe care și tu le poți realiza singur, după bunul plac:





 Sursa foto aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Disqus for Copywriteritza