24 februarie 2013

Sunday Inspiration #14: ultimele noutăţi din publicitate


Mi-a fost dor să vă scriu despre inspiraţia de duminică, iar cu postarea de azi sper să mă revanşez. Pentru această duminică, m-am gândit la o retrospectivă a noutăţilor din publicitate din ultimele zile. Unele au devenit virale, altele au impresionat prin originalitate şi creativitate, două elemente care captează atenţia publicului şi care ajută foarte mult în procesul de promovare al unui produs.

Încep cu Heineken, un brand care nu m-a dezamăgit până în prezent şi care ne-a surprins plăcut de fiecare dată. Acest brand îmi trezeşte numai amintiri plăcute, pentru că a ştiut cum să se imprime în memoria consumatorilor, fără a abuza. Recent, Heineken a scos un post liber la bătaie, care a strâns 1734 de candidaţi. Cu toţii ştim cum se desfăşoară majoritatea interviurilor de angajare: întrebări standard, răspunsuri parcă deja pregătite, un dialog banal angajator-candidat, etc. Prin clipul de mai jos, brandul a răspuns creativ la următoarea întrebare: ce-ar fi dacă interviurile de angajare nu ar mai fi atât de comune şi banale?




Brandul Durex UK a realizat un spot online care să promoveze gama "Intensely Close", sub sloganul "the closer you get, the more intense it feels." De-a lungul timpului, brandul ne-a prezentat modalităţi creative de promovare a acestui produs, fiind o categorie care cere prudenţă şi impune anumite limite în comunicare. Şi de data aceasta, brandul a dat dovadă de creativitate, alegând un insight care nu mi-a trecut prin minte până acum: cum parcăm eficient o maşină de dimensiune mai mică. :)


Următorul brand care a adus ceva nou consumatorilor recent este Nivea şi care a pornit de la cuvântul "stres." Pentru lansarea noului deodorant Stress Protect, brandul a iniţiat o activitate neconvenţională, care s-a desfăşurat în sala de aşteptarea a unui aeroport din Germania. Câţiva oameni au fost supuşi testului Nivea, denumit "The Stress Test." Pe mine filmuleţul m-a ţinut cu sufletul la gură, ce să mai zic de săracii oameni. O acţiune inovativă şi creativă!




Mai mult, pe pagina de Facebook Nivea UK, brandul a lansat un filmuleţ interactiv pentru promovarea online a gamei NIVEA Stress Protect. Despre ce e vorba? Cel care vizionează aplicaţia, decide ce se va întâmpla la prima întâlnire a celor două persoane la restaurant. Aplicaţia a fost creată cu ocazia zilei de Valentine's Day şi are până în prezent peste 178.000 de vizualizări. Trailerul îl puteţi vedea mai jos, iar ca să vizionaţi aplicaţia, accesaţi următorul link: http://www.youtube.com/niveauk.




Brandul Nike Japan a lansat o aplicaţie care a pornit din online şi care a continuat în offline. Practic la fiecare like primit pe Facebook, persoana respectivă alerga. Această aplicaţie nu numai că a însemnat şi o intensă promovare a brandului, care a stârnit buzz, dar a reprezentat şi o încurajare pentru utilizatori de a face sport. (după cum îndeamnă şi titlul filmuleţului "Run like me")


ROM Autentic a lansat o ofertă promoţională in store de promovare a vânzărilor, de Dragobete. Fiind un brand românesc, era de aşteptat să vină cu ceva nou, mai ales în această zi dedicată iubirii. Puteţi afla mai multe despre promoţie şi magazinele participante aici. Ca şi o paranteză, am încercat noul Rom cu stafide, care este foarte foarte bun şi mai trebuie să încerc varianta cu biscuiţi. Vouă ce sortiment vă place mai mult?



Sursa foto: Facebook
Spor la creativitate,

14 februarie 2013

Cum sărbătoresc brandurile Valentine's Day


Anul trecut am văzut ce vor femeile de Valentine's Day, printr-un articol drag mie. Ştiu, Valentine's Day nu este sărbătoarea noastră. Cu toţii ştim că în fiecare an promovarea şi marketingul îşi fac bine treaba, însă să nu uităm totuşi că este o sărbătoare importantă pentru americani, dar mai ales pentru branduri. Este o ocazie bună în care brandurile se pot reinventa şi pot dovedi creativitate în promovarea continuă a brandului. Cu toate că nu este neapărat o sărbătoare fastuoasă, totuşi este bine să o iei în considerare şi să o exploatezi în favoarea brandului tău. Să nu uităm că nu trebuie să promovăm un brand prin prisma sistemului nostru de valori, un lucru pe care l-am învăţat cu timpul şi promit să nu-l uit, ci în funcţie de ceea ce piaţa cere şi de aşteptările consumatorilor tăi.

Anul acesta am făcut un nou research pe Facebook, pentru a vedea cum aleg să se promoveze brandurile, companiile sau diverse site-uri cu ocazia acestei zile speciale. Unii au ales să promoveze diverse promoţii de sezon (eMag, Altex, Billa, Starbucks, New Look), alţii au transmis o urare specială printr-un cover sau un afiş specific. Aşa cum nu există o reţetă despre cum să ajungi un brand faimos sau cum să faci publicitate eficientă produsului tău, la fel se întâmplă şi în acest caz. Însă, mi-am dat seama că nu este costisitor să acorzi atenţie targetului tău şi să ajuţi la dezvoltarea firească a brandului. Un vizual simplu şi un copy eficient şi relevant domeniului tău de activitate, sunt mai mult decât suficiente pentru a a-ţi exprima punctul de vedere. În acest an, multe branduri au ales să acorde importanţă acestei zile, stârnind impresii şi reacţii în rândul consumatorilor. Branduri cunoscute sau mai puţin cunoscute au fost suficient de inteligente să reacţioneze în rezonanţă cu această zi, mirarea venind din partea unor love brands, de la care mă aşteptam să aibe şi ele un cuvânt de spus. Cu toate acestea, nu am văzut nici o reacţie din partea lor. Părerile sunt împărţite cu privire la Valentine's Day, ştiu, însă eu cred că strategia publicitară ar trebui să se desfăşoare în fiecare zi, indiferent de semnificaţia zilei respective şi să nu doarmă niciodată.

Astfel, am selectat pe cele mai creative şi interesante versiuni oferite de brandurile din România şi din străinătate. Am încercat să acopăr cât mai multe domenii şi arii de activitate, pentru diversitate şi pentru a face o comparaţie. Sunt multe şi sper să aveţi răbdare să le urmăriţi pe toate. Merită! :)

Coca-Cola România


Lipton


 Starbucks România


Redd's




Bergenbier




Hovis


Heinz



McDonald's România



Burger King



KFC România

PHD Pizza



Billa


M&M România





Oreo



Milka România


Kit Kat


Tic Tac


Tic Tac România, Fresh Comedy




Pidjin



Wise up English School




Vodafone

BCR

 


eMag 


Lego



Dove


NIVEA


Flormar


Cartier


Lacoste


New Look România


Victoria's Secret



sursa: Facebook
Care brand credeţi că a fost cel mai creativ şi inspirat?


Spor la creativitate,

11 februarie 2013

O reclamă inedită pentru un brand de ceaiuri



Herbaria este un producător german de ceaiuri, care îşi distribuie produsele în magazinele naturiste şi bio din întreaga lume. Brandul a lansat recent o reclamă pentru gama de ceaiuri calmante, care a creat deja buzz în mediul online, stârnind reacţii pozitive şi negative deopotrivă. 


Personal, cred că este una dintre reclamele cele mai reuşite pe care le-am văzut în ultimul timp. Pentru un producător de ceaiuri, este o abordare îndrăzneaţă într-adevăr, dar care stârneşte reacţii imediate. O reclamă creativă, cu un insight original şi care cu siguranţă, se diferenţiază în mod clar de ceilalţi competitori de pe piaţă. 


Chiar dacă unii sunt de părere că spotul este înspăimântător, eu nu-l văd aşa. Ar trebui să vedem tocmai esenţa din spatele imaginilor dramatice şi a cuvintelor. Apariţia acelor personaje este de natură simbolică, fiind reprezentate de sentimentele şi stările pe care le avem în momentul în care ne agităm, ne stresăm şi suntem neliniştiţi. La un moment dat, ele sunt trase în adâncul apei de puterea şi de efectul pe care îl are acest ceai asupra organismului. Astfel, ne este relevat unul din beneficiile acestui produs într-o manieră inedită, unde toate stările negative ne sunt reprimate. Sloganul "Drown your fears" este genial, fiind susţinut şi de cele trei personaje din acţiunea spotului. Un copywriting cu substanţă, care după părerea mea, clarifică deznodământul întregii reclame. Iniţial, s-ar putea să nu ne dăm seama în mod clar care este mesajul ascuns al reclamei, dar spre final întrebările ni se clarifică.

Cu toate că reclama nu mă face să cumpăr în acest moment produsul Herbaria, nu cred că scopul ei era să fie un call to action, ci mai degrabă să evidenţieze mesajul într-un mod neconvenţional. O reclamă cu o execuţie impresionantă realizată de Tempomedia Hamburg.

Voi ce părere aveţi?
Spor la creativitate,

4 februarie 2013

Super Bowl 2013


Absenţa mea de pe blog e una justificată şi probabil o bănuiţi şi voi: sesiunea. Însă sper să mă revanşez cu toată nebunia generată de Super Bowl ediţia 2013. Locaţia evenimentului a fost Mercedes-Benz Superdome, în New Orleans. Anul trecut am analizat ce era relevant pentru mine, anul acesta o să fac la fel.

Cu siguranţă, fiecare dintre voi îşi aminteşte cel puţin o reclamă din toţi aceşti ani, în care Super Bowl a acaparat audienţa şi i-a făcut pe americani să stea cu sufletul la gură, secundă cu secundă. Este evident că această zi, îşi lasă amprenta nu numai asupra fotbalului american, dar şi asupra industriei publicitare. Şi anul acesta, creativii din industrie au plătit bani grei: aproximativ 4 milioane de dolari pentru 30 de secunde de publicitate, în care brandul să-i vorbească consumatorului, să- şoptească şi să-l atragă în lumea sa. Au fost branduri care au avut câte două reclame, cum ar fi: Coca-Cola, KIA, Pepsi, GoDaddy.com, etc. Unii au reuşit, alţii nu. De aceea, am făcut un top aleatoriu cu reclamele pe care le consider eu mai aproape de reuşită. Să trecem la treabă!

1. OREO

Spotul de la brandul Oreo mi se pare unul dintre cel mai reuşite. Este vorba despre o ceartă între oameni care se desfăşoară într-o librărie şi cum într-un spaţiu public de acest gen este recomandat să vorbim în şoaptă, la fel fac şi subsemnaţii. De fapt, partea aceasta mi se pare cea mai creativă şi mai amuzantă din toată reclama. De asemenea, brandul lansează provocarea "Biscuit or cream? Choose your side" şi pe Instagram. Pe lângă acest lucru, Oreo este singurul brand care a avut timing-ul perfect şi creativitatea de a posta pe Twitter o poză, imediat după o pană de curent în cadrul Super Bowl. (vedeţi în imaginea de mai sus) Apropo, biscuite sau cremă? :)


2. Volkswagen

Mai ţineţi minte reclama cu Darth Vader de la Super Bowl ediţia 2011? ( o găsiţi aici) Este una dintre reclamele mele preferate de la ei şi de fiecare dată când am ocazia o dau ca şi exemplu. Anul acesta, cei de la VW au prezentat spotul numit sugestiv "Get in. Get happy", iar în prim plan apare un tip care pur şi simplu încearcă să facă pe toată lumea să zâmbească. Mă amuză la maxim accentul său! Îmi place că brandul a mers pe valoarea aceasta şi eu ca şi consumator, îmi dau seama că transmit acest lucru fără prea multe eforturi. Ca şi o paranteză, maşina din reclamă este su-per-bă! :)


3. M&M

Pentru mine, M&M este un love brand şi chiar dacă reclama nu are o idee creativă ieşită din comun, este simplă şi mie mi s-a părut amuzantă. 


4. Audi

Intitulată "Bravery wins", reclama prezintă balul de la sfârşitul liceului, ocazie cu care un tânăr îşi face curaj să facă lucrurile pe care şi le doreşte cu adevărat. Cine nu ar avea curaj într-o maşină Audi? Curajul este valoarea care defineşte acest brand, reuşind să o evidenţieze prin această reclamă.


5. Toyota

Reclama "Let's go places" mi-a plăcut foarte mult, datorită copywriting-ului. Aparent, este un spot care merge pe o idee simplă, însă VO (vocea) şi textul m-a introdus în lumea lor. Mi-a rămas în minte această secvenţă: "Let's go places. Not just the ones you can find on a map, but the ones you can find in your heart."


6. Jeep

La fel ca şi reclama precedentă, acest spot ne spune o poveste. Iar mie îmi plac poveştile. Cu ocazia Super Bowl, brandul Jeep a mizat pe latura emoţională, povestind consumatorilor despre soldaţii americani plecaţi să lupte pentru ţara lor. Ideea reclamei face parte dintr-o campanie de strângere de fonduri numită "Operation Safe Return", pentru aceşti oameni care îşi sacrifică viaţa în fiecare zi pe câmpul de luptă. Cu acest spot, brandul şi-a arătat public sprijinul faţă de soldaţii aflaţi în misiune.


Marea dezamăgire pentru mine a fost brandul Coca-Cola, faţă de spotul reuşit din anul precedent, cel cu urşii polari.

Care reclamă de la Super Bowl v-a plăcut mai mult? Aştept părerea voastră în comentarii. 

P.S. Pe site-ul oficial al celor de la NFL, puteţi viziona toate reclamele şi chiar să vă votaţi favoriţii.

Spor la creativitate,

Disqus for Copywriteritza