23 noiembrie 2012

O ţară, 19 milioane de ambasadori


Anul trecut, am susţinut sus şi tare campania "Românii sunt deştepţi" a celor de la ciocolata ROM, drept urmare cu toţii am ajutat la schimbarea imaginii României pe Internet, ceea ce m-a bucurat. Cu toate că trecem prin vremuri gri, ca să nu zic negre, sunt totuşi multe lucruri care să ne facă mândri de ţara noastră.


În urma unui articol scris de Manafu, am zis că trebuie să revin pe blog şi să vă spun că acea campanie continuă şi anul acesta, cu un nou mesaj. Mesajul de la care au pornit creativii de la agenţia McCannes Erickson este că toţi românii pot fi numiţi ambasadorii României, pentru faptul că ne-am născut aici, vorbim despre ţara noastră cu oamenii pe care îi întâlnim, scriem despre ea pe bloguri sau învăţăm în şcoli despre minunăţiile ce se ascund aici şi pe care trebuie să le descoperim. Prin această campanie, fiecare dintre noi poate deveni ambasadorul României pe Internet, prin susţinerea pe bloguri, sau reţelele sociale (găseşti kit-ul ambasadorului aici). Anul trecut am dovedit că se poate de ziua naţională, aşa că nu e greu să ne unim încă o dată pentru un lucru frumos care să răsune pe Internet: da, românii sunt deştepţi foc!

Am vorbit în nenumărate rânduri pe blog despre România, în special despre Cluj, dar azi vreau să vorbesc despre un loc incredibil pe care l-am descoperit în vizita mea din 2007 la Câmpina.

SINAIA

Castelul Peleş (reşedinţa de vară a regilor României), castelul Pelişor, cota 1400 sunt doar câteva din minunăţiile pe care le găsiţi dacă vizitaţi Sinaia. De fiecare dată când mă uit la poze, oftez şi îmi doresc să revin într-o zi pe acolo, să mă bucur din nou de peisajul acela care îţi taie respiraţia.







V-am arătat doar o mică parte din ce am vizitat şi locurile care mi-au plăcut cel mai mult. Făcând abstracţie de look-ul meu de atunci, vă recomand cu căldură să vizitaţi cât mai multe locuri din România, pentru că vorba aia, chiar avem cu ce!

Weekend plăcut şi spor la creativitate,

21 noiembrie 2012

Analiză de produs: Fruzu


Mă gândesc zilnic la cum aş putea să ofer ceva nou prin blogul meu, pentru că îmi place ideea de inovaţie şi îmi doresc să-mi informez cititorii. Astfel, pe lângă analizele de reclame/campanii pe care le făceam de obicei, am să încep de acum înainte prin a face analize de produs. Veţi vedea imediat despre ce este vorba.

La workshop-ul de la PR Beta cu Dragoş Alexa, s-a tot vorbit despre noul iaurt Fruzu, produs de Albalact. Aproape toată lumea ştia despre ce e vorba, numai eu nu. (shame on me, viitor om de publicitate) Evident că în seara aceea, curioasă fiind, am intrat în primul supermarket din drum să cercetez raionul de iaurturi. Am dat peste subsemnatul Fruzu, în duo pack, la un preţ cam măricel, dar am făcut o excepţie. În cazul acesta, trebuie să testezi produsul respectiv, ca să vorbeşti în cunoştinţă de cauză. Şi asta am făcut.

1. Naming, logo, slogan

"Fruzu" este un nume scurt, uşor de memorat, astfel încât rămâne întipărit cu uşurinţă în mintea consumatorului. Logo-ul este simplu, curat şi este precedat de acea baghetă care sugerează noutatea produsului şi rapiditatea cu care îl mănânci, la fel cum se prezintă şi pe site: "pentru că e gata cât ai zice Fruzu."
Sloganul "iaurtul care se întoarce" relevă procedeul prin care se consumă acest produs, ce se diferenţiază din start de restul competiţiei.


2. Ambalaj

Orice produs pe care îl cumpărăm, trebuie să ne atragă în primul rând prin ambalaj, fiind prima imagine care rămâne întipărită în mintea consumatorului. După cum se poate vedea şi în imaginile de mai jos, produsul este la pachet şi conţine două iaurturi. Există mai multe sortimente şi anume iaurt cu zmeură, căpşuni şi fructe de pădure. Eu mi-am luat cu topping de zmeură.


Ambalajul are şi o parte de neconvenţional, prin apariţia acelor QR codes, care fac trimitere la site-ul produsului. În plus, pachetul şi ambalajul produsului conţin explicaţia despre cum se mănâncă acest iaurt, având sistemul inedit de întoarcere.



3. Produs
  • Puncte tari: ambalajul inovativ (există un ritual după care se papă iaurtul), gust super fin şi dulce
  • Puncte slabe: preţul (aproximativ 6 ron) 
     
    Aşadar, acesta este ritualul:
    Pasul 1
 Pasul 2
 Pasul 3

Întoarcerea mi s-a părut puţin mai grea la început, dar cu puţină insistenţă, am reuşit într-un final.

4. Site

Iaurtul beneficiază de un site integrat, foarte complex şi bine pus la punct. E o adevărată poveste în spatele produsului în sine, iar site-ul continuă povestea în mediul online, într-un mod interactiv pentru consumatori. Mie mi-a plăcut cel mai mult jocul de pe site: mi se pare creativ şi foarte fun. Trebuie să-l încercaţi!

În colţul din dreapta jos, apare încă o noutate: posibilitatea de a descărca un ringtone Fruzu.

5. Promovarea produsului

Reclama merge pe ideea de doi, de companie, având astfel o abordare friendly şi jucăuşă. În spaţiul din bucătărie, fiecare obiect îşi găseşte până la urmă perechea, chiar şi în privinţa oamenilor. Nimănui nu-i place să mănânce singur, am dreptate? 
VO (voice over-ul) feminin relatează o poveste simpatică în legătură cu obiectele existente în bucătărie şi le personifică, devenind "el" şi "ea". Felicitări agenţiei Next Advertising pentru ideea creativă!

Creativitatea produsului se regăseşte din multe puncte de vedere, iar inovaţia este una de succes, având în vedere că piaţa iaurturilor este suprasaturată.


Voi aţi încercat acest produs?

Spor la creativitate,

17 noiembrie 2012

Ultimele workshop-uri la PRBeta (3)


Vineri şi sâmbătă au fost ultimele două workshop-uri PRBeta. Ca şi retrospectivă: am cunoscut noi suflete, am lucrat împreună, am râs, zilele acestea am băut cea mai multă cafea din viaţa mea şi am învăţat multe multe lucruri folositoare şi aplicabile despre comunicarea şi promovarea în online. În cele 4+ ore din fiecare zi, am îmbinat atât teorie, cât şi practică şi am luat parte la cele mai creative campanii de comunicare ale fiecăruia dintre noi. Mulţumesc încă o dată Oltea Zambori şi Cristina Putan pentru şansa oferită, care cu siguranţă nu-ţi pică din cer în fiecare zi.

Să revenim la workshop-urile noastre. :)

5. A cincea zi - Dragoş Alexa

sursa: arhivă personală (scuzaţi-mi calitatea,sunt un învăţăcel în ale fotografiei)

Am avut onoarea să-l cunosc pe Dragoş de dinainte, care după părerea mea este un tip super inteligent, creativ, iar dacă veţi face o trecere peste blogul lui, vă veţi convinge de asta. Pe lângă asta, a scris şi o carte numită "Cartea cu secrete", pe care am primit-o la finalul workshop-ului. Cum aveţi ocazia, să o citiţi numaidecât! Pentru alţii, prezentarea lui Dragoş poate a fost prea nonconformistă şi directă, însă eu sunt obişnuită cu stilul său caracteristic. Am vorbit despre branding, despre strategia de comunicare vs strategia de branding, îmbinând teoria cu practica fulgerător, ca şi la concursurile cu timp. Dar asta mi-a plăcut. Am vorbit în exemple despre campanii de advertising, despre produse şi ne-am lungit, însă contează că am stors toată energia din noi. Eu una asta am simţit. :)

Important: să creezi/livrezi/reţii VALOARE şi să experimentezi!

6. A şasea zi - Alina Crâncău

sursa: arhiva personală

Alina ne-a povestit despre ce înseamnă să fi PR online pentru un love brand, cum este Farmec şi nevoia de a crea o poveste în jurul unui produs: "mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte {...}!" (filmul românesc "Filantropica").

La sfârşit, iar am fost creativi (nu ne-am putut abţine), drept dovadă mesajele fiecăruia scrise din suflet pe flipchart.

 sursa: arhiva personală

Bineînţeles, nu putea lipsi poza de grup şi ieşirea binemeritată la Casa TIFF.



Spor la creativitate,

16 noiembrie 2012

Ce se mai întâmplă la workshop-urile PRBeta (2)


La workshop-urile PRBeta de la Cluj lucrurile încep să fie din ce în ce mai creative, ceea ce mie îmi surâde. Suntem din ce în ce mai deschişi unul faţă de celălalt, iar fiecare exerciţiu practic ne testează creativitatea, spiritul de echipă şi deschiderea spre a asculta părerile celorlalţi.

3. A treia zi - Victor Kapra

Victor Kapra e genul de om care cucereşte de la primele cuvinte şi în cazul celor care au participat la workshop, de la primul slide. :)

sursa: arhivă personală

El ştie ultimele noutăţi legate de tehnologie şi gadgeturi, testându-ne din acest aspect, dar şi din prisma gramaticii limbii române: un lucru esenţial în momentul în care păşeşti pe drumul comunicării. Datorită prezentării mai informale şi având un ton foarte deschis faţă de noi, a demonstrat că are simţul umorului şi este o persoană care ştie să asculte.

 sursă: arhivă personală

Ne-a prezentat multe informaţii folositoare, dar am şi testat anumite aplicaţii, lucru care ne-a făcut să ne mai destindem puţin. Mai mult, ne-a prezentat un exemplu de clip interactiv al formaţiei The Vaccines, care a interacţionat cu fanii de pe Instagram, în vederea realizării noului lor video. Videoclip fain realizat şi pe gustul meu muzical. Dacă sunteţi curioşi, îl aveţi mai jos.

Social Media este "the art of listening, learning, sharing", fiind vorba înainte de toate de CONVERSAŢIE. Având în vedere că acum consumatorul a devenit comunicator, ideal ar fi să nu prezentăm un brand pe toate canalele de comunicare în acelaşi timp: WALK BEFORE YOU RUN! 

4. A patra zi - Răzvan Baciu

Cu siguranţă aţi auzit de Răzvan Baciu, dacă nu vă spun eu: este printre puţinii oameni din România care se ocupă de video online, o nişă aparent facilă, dar care necesită nişte cunoştinţe şi un gram de creativitate. O face foarte bine, drept dovadă un vlog, sub formă de review.

 sursă: arhivă personală

Ne-a prezentat tips&tricks, ne-a spus despre cât de importantă este creativitatea aplicată pe video şi ne-a mai spus despre "secunda 12", care menţine atenţia şi care ajută foarte mult ca vizualizatorul să fie interesat să urmărească şi mai departe acel video. 

La partea de exerciţiu practic, mi-au plăcut enorm temele date, menite să ne testeze creativitatea. Având ideea de a filma în autobuz cu echipa mea, cu ocazia asta au aflat pasagerii şi numele meu (am uitat să-mi iau legitimaţia cu numele de la piept) :)) Au fost nişte experienţe amuzante, în urma cărora am aflat că îmi stă bine de actriţă. Glumesc, evident!

Spor la creativitate,

15 noiembrie 2012

"Bun venit pe lume!"


Aceasta este urarea pe care o facem acelor fiinţe micuţe şi iubibile care se nasc în fiecare zi şi ne înfrumuseţează viaţa prin puritatea şi inocenţa lor. Vorbeam săptămâna trecută cu Cătă, fondatorul Romanian Copywriter despre organizaţia Salvaţi Copiii România, care a realizat această campanie frumoasă numită "Bun venit pe lume!" El fiind deja voluntar în această organizaţie, însă filiera din Braşov, m-am hotărât să susţin şi eu această cauză, prin plasarea unui banner pe blog şi prin acest pas de a vă scrie despre această campanie.

Statisticile sunt îngrijorătoare: un copil cu vârsta mai mică de un an moare la fiecare 5 ore şi anual pierdem 1900 de copii mai mici ce un an! Suntem cu toţii de acord cu faptul că nici un copil nu ar trebui să moară, deoarece fiecare dintre ei are dreptul la viaţă. Campania "Bun venit pe lume", a venit din nevoia unui sistem medical mai bine pregătit, care să ajute sufletele micuţilor să bată în continuare. Ideea unei inimi fără suflare în cazul unui ghemotoc de om, mă face să mă revolt la propriu. Aşadar, donând 2 euro prin cumpărarea unui body personalizat, vei ajuta la dotarea unui număr de 15 maternități din țară cu incubatoare, pentru a salva viața copiilor născuți prematur. Mai multe detalii, găseşti pe site.


Povestea spotului este creativă şi emoţionantă în acelaşi timp, prin însufleţirea unui body, prima piesă din existenţa unui nou născut. Acest body este defapt şi simbolul întregii campanii, organizaţia dezvoltând şi evenimente outdoor în acest sens. ( vezi articolul lui Andi Moisescu, care este unul dintre endorserii campaniei ). Reclama surprinde pofta de viaţă a unui copil, inocenţa sa şi faptul că acesta se bucură de lucrurile simple din jurul său.


Despre această campanie a mai scris şi colega mea, Mihaela

Spor la creativitate,

13 noiembrie 2012

Primele impresii de la PRBeta (1)


Am revenit ca să vă povestesc impresiile mele de la workshop-urile PRBeta, versiunea de Cluj. Am zis să încep gradat, într-un mod eficient şi să povestesc aici despre workshop-uri, din două în două zile. 

Workshop-urile se desfăşoară la City Plaza Hotel, pe parcursul a câte 4 ore, astfel încât a existat o parte de teorie şi de practică care au fost integrate foarte bine în aceste ore. Până acum, pot să spun că mi-au plăcut foarte mult toate sfaturile şi trucurile speakerilor mi-au oferit un imbold în ceea ce priveşte planurile mele profesionale. 

Să o luăm cu începutul, zic.

1. Prima zi - Alexandru Negrea


Alex Negrea este un specialist în tot ce ţine de social media şi în special de Facebook, ajutându-ne cu informaţii utile şi valoroase pentru o utilizare eficientă a acestei reţele sociale. Având şi eu câteva colaborări în social media, mi-am făcut o idee generală despre cum funcţionează lucrurile. Clienţii cred că promovarea pe Facebook şi pe celelalte reţele sociale, nu implică foarte mult efort din partea unui Specialist Social Media şi cred că oricine poate administra aceste conturi, fără nici o problemă. Însuşi Alex Negrea ne-a confirmat la workshop faptul că nu oricine se poate ocupa de aceste reţele sociale, implicând cunoştinţe vaste şi un research solid în fiecare zi. Mai mult de atât, dacă te ocupi de aceste conturi, trebuie să o faci 100%, neavând şi alte ocupaţii/responsabilităţi pe lângă. 


Un alt lucru de care m-am "lovit" pe parcurs, a fost mentalitatea tradiţională a clientului. Acesta avea aşteptări foarte mari, crezând că peste noapte va avea notorietate pe Facebook, fără să investească absolut nimic şi fără a accepta idei legate de posibile concursuri sau campanii. Alex mi-a confirmat credinţele: Facebook este un tool pe care îl foloseşti pe termen lung, ca să construieşti comunitatea contului tău; tot ce ţine de Facebook este legat de costuri, pentru că aduce rezultate în timp. O pagină de companie care porneşte de la zero, nu va rezista dacă nu e în permanenţă administrată ( social media=constanţă ) şi dacă nu se investeşte de la bun început în ea, chiar dacă este vorba despre un buget minim.

Un lucru foarte important de reţinut este că nu trebuie să analizăm consumatorii din perspectiva sistemului nostru de valori.

Mai multe informaţii despre social media, puteţi citi pe blogul lui Alex Negrea.

2. A doua zi - Corina Săftescu

sursa: arhivă personală

Cel de-al doilea workshop a fost ţinut de Corina Săftescu, cea mai entuziastă şi energică persoană de până acum, observându-se cu uşurinţă pasiunea ei pentru comunicare. Mai mult ca sigur este iubită de foarte mulţi studenţi cărora le predă la Timişoara.

După o teorie bine pusă la punct despre ce presupune un plan de comunicare, am luat cu toţii parte la cel mai challenging exerciţiu de până acum: a trebuit să concepem un plan de comunicare pentru Biserica Ortodoxă Română, în principal cu componentă în online. :) Am râs, am muncit, ne-am întrecut cu toţii în idei creative şi neconvenţionale, drept dovadă faptul că am intrat de multe ori în prelungiri. :)

sursa de la colegul meu Bogdan

Deocamdată atât am vrut să vă povestesc, revin zilele următoare cu alte noutăţi de la workshop-urile PR Beta, pe care vi le recomand cu mare căldură!

Spor la creativitate,

10 noiembrie 2012

A apărut prima reclamă de Crăciun


La americani, pregătirile de Crăciun încep întotdeauna ceva mai devreme. La fel e şi cu publicitatea. Mărturisesc sincer: ador la nebunie această perioadă din an şi de fiecare dată, aştept cu nerăbdare reclamele de Crăciun. :)

John Lewis, un magazin universal cu sedii în Marea Britanie, a lansat recent o reclamă de Crăciun, care transmite emoţia şi bucuria din preajma sărbătorilor. Genială zic eu!


Într-un peisaj mirific de iarnă, cum nu ţi-e dat prea des să vezi, reclama înfăţişează călătoria grea a unui om de zăpadă însufleţit, care trebuie să ajungă în "marele" oraş pentru a-i cumpăra un cadou prietenei sale. Îmi plac foarte mult ipostazele în care ne este prezentat omuleţul de zăpadă şi curajul pe care acesta îl transmite, în comparaţie cu agitaţia şi pericolele existente în oraş. Asta pentru că în apropierea zilei de Crăciun, uneori facem şi imposibilul pentru a cumpăra un cadou celui drag, chiar dacă e pe ultima sută de metri.


Sloganul "Give a little more love this Christmas" (= "Oferă mai multă dragoste Crăciunul acesta"), mă duce cu gândul la ideea de familie şi de căldura transmisă de aceasta în apropierea sărbătorilor. Pentru că nicăieri nu e ca acasă, dar mai ales, nimic nu se compară cu Crăciunul petrecut în familie, idee care mi s-a transmis încă de când eram mică şi sentiment în care cred şi în prezent. Cu toate că ar trebui să oferim iubire în fiecare zi persoanelor dragi din viaţa noastră, e adevărat, dar Crăciunul a fost mereu acea perioadă din an în care parcă devenim mai buni, mai darnici şi mai iubitori. Ne schimbăm total faţă de toate lucrurile din jurul nostru şi trăim cele mai frumoase momente din viaţa noastră. Toate aceste gânduri mi-au fost transmise de ideea creativă a acestei reclame şi m-a emoţionat, lucru ajutat mult de povestea în sine şi de melodia din fundal, deoarece m-am gândit instantaneu la familie şi la iubirea mea enormă pentru ea. :)

Cu ocazia aceasta, vă arăt mai jos şi reclama de anul trecut, realizată tot pentru John Lewis. M-a făcut să zâmbesc efectiv, pentru că îmi aduc aminte că şi eu eram la fel când eram mică: aşteptam cu sufletul la gură venirea Crăciunului. 


Ideea creativă a reclamei e bine aleasă: de Crăciun aştepţi cu nerăbdare venirea "Moşului" şi primirea cadourilor, dar nimic nu se compară cu ideea de a oferi un cadou cuiva drag, doar din dorinţa de a-l face fericit şi de a-i aduce bucurie în suflet. De aici şi copy-ul reclamei "For gifts you can't wait to give" care mi-a plăcut foarte mult, pentru că este un mesaj cât se poate de sincer şi altruist.

Vouă care reclamă vă place mai mult?

Vă doresc să fiţi mai buni şi spor la creativitate,

9 noiembrie 2012

Victoria's Secret Fashion Show 2012


Victoria's Secret, faimosul brand de lenjerie intimă, organizează anual un fashion show spectaculos, care se anunţă a fi evenimentul anului. Anul acesta, modelele VS precum Miranda Kerr, Alessandra Ambrosio, Adriana Lima, Doutzen Kroes, Candice Swanepoel, etc. vor defila graţios, cu multă încredere, în faţa publicului, pentru a prezenta cele mai sexy şi preţioase piese ale brandului, de îţi curg ochii, nu altceva.. :)

An de an, la acest eveniment participă foarte multe vedete şi alte personalităţi publice, dornice să vadă live evenimentul. Câţiva dintre artiştii care au cântat la show: Rihanna, Bruno Mars, Justin Bieber, etc.

Au apărut şi câteva desene ale modelelor de lenjerie, ce vor fi purtate în marea seară a evenimentului.

1
2

3


Mai jos aveţi un preview al evenimentului, care a fost deja filmat, însă va fi difuzat doar în data de 4 decembrie pe CBS.
 



Spor la creativitate,

8 noiembrie 2012

Despre promovarea online şi alte noutăţi


Oficial, sunt înscrisă în vestitul program Online Marketing Academy organizat de Google România, care se preconizează a fi altceva faţă de trainingurile la care am participat până în prezent. Îmi place în primul rând, că mult iubitul Cluj îţi oferă atâtea oportunităţi faine, că nici nu ştii uneori de unde să alegi şi asta e foarte bine.


Aşadar, este un program educaţional ce se va desfăşura pe durata a 5 cursuri (gratuite slavă Domnului), ţinute de specialiştii mediului online de la Google România şi de agenţiile cele mai importante din România. La final va fi şi un examen, însă nu mă gândesc de pe acum la asta. :) Azi s-a ţinut primul curs, predat de Rareş Rusu (marketing manager la Google România) şi cu toate că a fost o discuţie interactivă, în mare parte despre lucrurile deja ştiute de mulţi dintre noi, eu una nu m-am plictisit chiar deloc şi de abia aştept următorul curs!

Săptămâna viitoare mă aşteaptă o săptămână plină, deoarece voi începe şi trainingurile PR Beta. O să vă povestesc despre ce se mai întâmplă şi pe acolo. Vă las un link, în caz că sunt persoane care vor să se înscrie pentru Bucureşti sau Iaşi. 

Până atunci, vă las cu un video prezentat la cursul Online Marketing Academy by Google: 



Vă doresc o seară plăcută şi spor la creativitate,

4 noiembrie 2012

Sunday Inspiration #13. Remedii antifrig


Nu stiu cum e prin alte oraşe, dar la Cluj vremea se răceşte din ce în ce mai tare. Duminica aceasta parcă e frig şi în casă şi tot ce ai vrea este să te arunci în pat sub plapumă. Ca de obicei, m-am trezit cu o poftă teribilă de ceai şi un chef nebun de a citi câteva pagini. De dimineaţă bună, merge în fundal o piesă de care pur şi simplu m-am îndrăgostit şi am descoperit-o miercuri când am mers la cinema, la filmul "Minte-mă frumos". Vi-l recomand cu căldură!


Cu toate că vremea e aşa cum e, frigul de afară simt că îmi oferă inspiraţie şi de câteva zile îmi umplu agenda cu fel şi fel de gânduri. Azi m-am gândit să caut în arhiva mea de ad-uri şi să vă colorez puţin duminica. Uitându-mă la creativitatea printurilor de mai jos, pe mine m-au încălzit instantaneu! :)

THE KNIT CAFE - geniale copy-uri!




L'ILLA




COFFEE - yes please!







 AMBALAJE CEAIURI - foarte creative!





INFUZOR CEAI - smart ones






Vă doresc duminică plăcută şi spor la creativitate,

Disqus for Copywriteritza